Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon CoolPix 5700 og dybdeskarphed
Fra : Jan Petersen

Dato : 13-06-03 10:04

Der

Der har tidligere været postet et indlæg ang. om man kunne opnå
dybdeskarphed med et digicam.
Jeg har lagt et forsøg ind på

http://home24.inet.tele.dk/vfr/Foto.htm

Mvh Jan Peersen

Fra : Flare

Dato : 13-06-03 10:59

> Der har tidligere været postet et indlæg ang. om man kunne opnå
> dybdeskarphed med et digicam.

Eller mangel på det vel....

Anders

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-03 11:17

"Jan Petersen" <jan_j_p@undermaaten.dk> skrev i en meddelelse
> Der
>
> Der har tidligere været postet et indlæg ang. om man kunne opnå
> dybdeskarphed med et digicam.
> Jeg har lagt et forsøg ind på

Jeg har også lige smidt et forsøg, lavet med mit Olympus C-4000 Zoom.

www.andersh.dk/dybdeskarphed.jpg

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Claus Bjerre

Dato : 15-06-03 16:22

"
> Der har tidligere været postet et indlæg ang. om man kunne opnå
> dybdeskarphed med et digicam.
> Jeg har lagt et forsøg ind på
>
> http://home24.inet.tele.dk/vfr/Foto.htm

Digitalkameraer benytter sig af præcis de samme fysiske love som analoge
kameraer med hensyn til billeddannelsen, derfor har man præcis de samme
mulig heder på dette felt. Det kræver blot at man kan styre blænden i sit
kamera!
Claus Bjerre

Fra : J@N

Dato : 15-06-03 18:55

"Claus Bjerre" <Claus.Bjerre@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kameraer med hensyn til billeddannelsen, derfor har man præcis de samme
> mulig heder på dette felt. Det kræver blot at man kan styre blænden i sit

Jeps, forskellen er bare at brændvidden er anderledes på digitale kameraer
(-DSLR), så det er svært at opnå samme effekt som ved analog, f.eks. lille
dybdeskarphed.

--
mvh Jan

Fra : .J.S...

Dato : 15-06-03 18:47

"J@N" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Bjerre" <Claus.Bjerre@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, forskellen er bare at brændvidden er anderledes på digitale kameraer
> (-DSLR),
Det gælder vel også mange digitale SLR's, hvor man skal gange med 1.5 ?

En langt mindre faktor men stadig lidt det samme.

Fra : max

Dato : 15-06-03 20:01

> sit

> Det gælder vel også mange digitale SLR's, hvor man skal gange med 1.5 ?
>
> En langt mindre faktor men stadig lidt det samme.

J.S - det ender i volapyk når du redigerer pointen væk fra Jan's
indlæg, hvad er meningen med det.?)-max-

Fra : .J.S...

Dato : 15-06-03 20:35

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> J.S - det ender i volapyk når du redigerer pointen væk fra Jan's
> indlæg, hvad er meningen med det.?)-max-

He, he , joo men det var jo det at han skrev "(-DSLR)" som jeg svarede på,
og ikke pointen...
Gik ud fra at han dermed mente at Digitale SLR's ikke havde større
dybdeskarphed end film SLR's.

mvh/JS

Fra : max

Dato : 15-06-03 20:42

> [...]
> og ikke pointen...
> Gik ud fra at han dermed mente at Digitale SLR's ikke havde større

Hmm, jeg syns Jan's text er rimelig klar, men du
har nok bare misforstået det..)-max-

Fra : .J.S...

Dato : 15-06-03 21:35

> Hmm, jeg syns Jan's text er rimelig klar, men du
> har nok bare misforstået det..)-max-

Næh overhovedet ikke, jeg har forstået hans pointe, og er i øvrigt enig med
det.

Tror derimod du har misforstået hvad det er i hans tekst jeg kommenterer ?

Det var en detalje jeg kommenterede som nævnt teksten "(-DSLR)".
DSLR er jo mange ting , nogle af disse har 24x36 størrelse sensor og dermed
brændvidder/dybdeskarphed som vi er vænnet til. Men der også nogle som Canon
D10 hvor man skal gange med 1.5.

Men det ændrer ikke det basale i Jan's pointe som er korrekt.

mvh/JS

Fra : max

Dato : 15-06-03 21:42

> [...]
> D10 hvor man skal gange med 1.5.
>
> Men det ændrer ikke det basale i Jan's pointe som er korrekt.

enig -max-

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 15-06-03 21:47

..J.S... <mr_nobody@nowhere.com> wrote:

> "J@N" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[om dybdeskarphed]
> Det gælder vel også mange digitale SLR's, hvor man skal gange med 1.5 ?
>
> En langt mindre faktor men stadig lidt det samme.

Pånær selvfølgelig de digitale "SLRs" der har en sensor der er større
end de 24x36mm...

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD