Kan ikke gennemskue en evt fordel.
Fra : Andersen

Dato : 13-06-03 08:02

Har et Asus P4S333 med en P4N 1,6 fessor (333 FSB)
og PC2700 ram (512Mb).
Overvejer en P4N 2,4 fessor (533 FSB)

Vil denne fessor give mig en forbedring som er ulejligheden
værd (ca. 900 kr.)

Fra : JK

Dato : 13-06-03 08:20

On Fri, 13 Jun 2003 09:02:23 +0200, "Andersen" <andersen@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>og PC2700 ram (512Mb).
>Overvejer en P4N 2,4 fessor (533 FSB)
>
>Vil denne fessor give mig en forbedring som er ulejligheden

Ja, det skulle nok kunne mærkes. Din 1,6 GHz kører da fsb400 (4x100),
og med en 2.4 GHz, får du fsb53 (4x133).
Det betyder en del at få bundkortet fra 100 MHz til 133.

Men hvorfor stiller du ikke den 1,6 til at køre 16x133 ?

Det har mange da gjort. Så får du jo også 133 MHz på bundkortet.

mvh

John

Fra : Andersen

Dato : 13-06-03 09:11

"JK" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvorfor stiller du ikke den 1,6 til at køre 16x133 ?
>
> Det har mange da gjort. Så får du jo også 133 MHz på bundkortet.

Jeg er ikke en clocker. Jeg går efter det lydløse i stedet.
Har tidligere OC'et i stor stil, og det lød jo som en Jumbo jet
der lettede pga alle de blæsere der skulle holde skidtet køligt.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 11:05

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har tidligere OC'et i stor stil, og det lød jo som en Jumbo jet
> der lettede pga alle de blæsere der skulle holde skidtet køligt.

Men nu er 1,6 P4N jo en dejlig cpu. Jeg kører f.eks. 2,4 med den samme
cpu dvs. FSB 150. Standard Vcore.
Din burde kunne klare 133 på FSB svt. 2,128 Ghz uden problemer. Det er
jo bare et indstillingsspørgsmål....
Og det lyder ikke som en jumbojet...og nu til dags kan man få blæsere
der er nogenlunde støjsvage.

Fra : Andersen

Dato : 13-06-03 11:30

"Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo bare et indstillingsspørgsmål....
> Og det lyder ikke som en jumbojet...og nu til dags kan man få blæsere

Har da også en Silent Viking på CPU og PSU blæseren er udskiftet med
en Pabst. Grafik køleren påsat en passiv (stor) køler. Men maskinen står
også kun en lille meter fra lillemors hovedpude. Det hænder jeg gerne vil
hente / sende noget størrer over natten, så er det jo et must at den er
meget støjsvag. Lillemor blev faktisk overrasket over at hun ikke kunne
gi' den skylden for støj om natten *SS*
Det kan så godt være jeg kan OC med nuværende køling, men så vil temp.
stige i kabinettet, og jeg har en ide om at varmen nedsætter de forskellige
komponenters levetid, så det gør jeg ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-03 13:39

> [...]
> stige i kabinettet, og jeg har en ide om at varmen nedsætter de
forskellige
> komponenters levetid, så det gør jeg ikke.

Ok, så meget varmere bliver der nok ikke i kabinettet. Måske et par
grader. De få grader kan da nok forkorte levetiden på diverse
komponenter med enkelte procenter/promille, men der har man nok
udskiftet delene flere gange alligevel.
Men det er jo smag og behag...

Fra : Mogens

Dato : 13-06-03 08:36

wrote:

> [...]
>og PC2700 ram (512Mb).
>Overvejer en P4N 2,4 fessor (533 FSB)
>
>Vil denne fessor give mig en forbedring som er ulejligheden

Kun hvis du også køber et nyt motherboard.
Dit P4S333 kan max køre FSB 400 MHz
og det passer jo ikke med en 2.4 GHz CPU
som kører FSB 533 MHz

mvh Mogens

Fra : Andersen

Dato : 13-06-03 09:08

"Mogens" <moveng@123456789.portalen.no> skrev i en meddelelse

> Kun hvis du også køber et nyt motherboard.
> Dit P4S333 kan max køre FSB 400 MHz
> og det passer jo ikke med en 2.4 GHz CPU
> som kører FSB 533 MHz

Tænkte nok det hængte sådan sammen. Tak.