Navnet DELA
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 12-06-03 23:43

Er der nogen der ved, hvordan navnet DELA er opstået? Det dukker op
første gang (i min svigefars familie) hos Anders Lauridtsen Dela, født
1782 i Fole sogn i Ganderup.

Hvad kan navnet betyde?

--
MVH, Bob
To reply by email, substitute maribob for merrybob.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-06-03 14:47

"Robert J. Widenmann" <merrybob@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved, hvordan navnet DELA er opstået? Det dukker op
> første gang (i min svigefars familie) hos Anders Lauridtsen Dela, født
> 1782 i Fole sogn i Ganderup.
>
> Hvad kan navnet betyde?

Jeg ved ikke, hvad navnet betyder, men det findes som efternavn
i Frankrig, Italien, Spanien og lande, hvortil folk fra disse lande er
flyttet til. Så måske har dinkone sydlandsk blod i årerne?
Du kan finde det på www.familysearch.org

Mvh.Bodil.

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 15-06-03 00:56

Bodil Grove Christensen <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> wrote:

> "Robert J. Widenmann" <merrybob@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Tak for henvisningen - og jeg som troede at det var et sjældent navn!

> Jeg ved ikke, hvad navnet betyder, men det findes som efternavn
> i Frankrig, Italien, Spanien og lande, hvortil folk fra disse lande er
> flyttet til. Så måske har dinkone sydlandsk blod i årerne?

Der har vi måske forklaringen for hendes brune øjne.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-06-03 20:05

> Tak for henvisningen - og jeg som troede at det var et sjældent navn!

> Der har vi måske forklaringen for hendes brune øjne.

Det er ikke utænkeligt. Mine brune øjne stammer fra Rusland.

Mvh.Bodil.

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 15-06-03 08:57

On Fri, 13 Jun 2003 00:43:27 +0200, merrybob@tdcadsl.dk (Robert J.
Widenmann) wrote:

>Er der nogen der ved, hvordan navnet DELA er opstået? Det dukker op
>første gang (i min svigefars familie) hos Anders Lauridtsen Dela, født
>1782 i Fole sogn i Ganderup.
>
>Hvad kan navnet betyde?

Desværre, det ved jeg ikke.

Jeg har fået fortalt af en tante, at min oldemors kusine var gift med
en ved navn Dela, og at de havde en manufakturhandel i Thisted. Det
drejer sig sandsynligvis om Carl Dela der døde 7 juni 1923.

mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 16-06-03 00:23

Bjarne Damsgaard <damsgaard@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> en ved navn Dela, og at de havde en manufakturhandel i Thisted. Det
> drejer sig sandsynligvis om Carl Dela der døde 7 juni 1923.

Tak for hjælpen. Jeg kendte ikke til Carl Dela men forsøger at få ham
ind i billedet...