DNS problemer ved skift fra stofa til TDC
Fra : LMR

Dato : 12-06-03 22:26

Hej

Jeg har en PC som har stået som gateway for 2 andre PC'er, med winroute på
stofanet.
Nu er jeg skiftet til TDC ADSL, men PC'en kan stadig huske DNS serveren fra
Stofa.
Jeg syndes jeg har været alt igennem i TCP/IP opsætningen på netkortet, i
winroute, i reg. databasen.

Jeg kan selvfølgelig bare køre med statisk IP/DNS på de 2 PC'er, men det
ville nu være rart hvis jeg kunne få DHCP til at fortælle mig den rigtige
DNS server istedet.

Nogen der har et tips til hvad jeg kan checke?

mvh Lars

Fra : jens

Dato : 13-06-03 00:43

"LMR" skrev i en meddelelse

> Jeg har en PC som har stået som gateway for 2 andre PC'er, med winroute på

Hvilket OS ?

Mvh Jens

Fra : LMR

Dato : 13-06-03 06:38

Hej

W2K

mvh Lars

Fra : jens

Dato : 13-06-03 07:00

"LMR" <lmr_remove_for_reply@myrthu.net> skrev i en meddelelse

> W2K

Den har 2 netkort.
Sæt begge på hent automatisk ip, og hent automatisk dns serveres ip.
Eller bare den der bruges og disable det andet.

Mvh Jens

Fra : LMR

Dato : 13-06-03 15:01

Hej

Er prøvet. Hjælper ikke.

Fra : jens

Dato : 13-06-03 15:08

> Er prøvet. Hjælper ikke.

Men....
Hvis den ene _har_ delt forbindelsen.....
Hvad deler så fobindelsen nu ?

Og hvad viser w2kèn i cmd med "route pint" ?

Mvh Jens

Fra : LMR

Dato : 14-06-03 07:32

Hej

Det er stadig winroute der deler forbindelsen , jeg har bare været nød til
at sætte ipconfig op statisk på alle netkort (også i de 2 klient maskiner)
for at de anvender den rigtige DNS server.
Og det irriterer mig lidt, da den ene er en bærbar som jeg ofte kobler op på
andre DHCP netværk. Så skal jeg ind og rette ipconfig hele tiden.

Fra : jens

Dato : 14-06-03 10:35

> Hej
>
> Det er stadig winroute der deler forbindelsen , jeg har bare været nød til

Hvorfor ikke bruge det indbyggede i w2k ?

Den Dnsopsætning som står under netværkskortets egenskaber - avanceret - DNS
hvad står der ?

Mvh Jens

Fra : LMR

Dato : 15-06-03 12:06

Hej

Der står de 2 DNS servere fra TDC

Der er en del ting som ikke umiddeltbart fungerer så godt hvis man bare
deler forbindelsen i w2k.
F.eks. FTP upload.

Fra : jens

Dato : 15-06-03 20:07

> Der står de 2 DNS servere fra TDC

Hmmm...

> Der er en del ting som ikke umiddeltbart fungerer så godt hvis man bare
> deler forbindelsen i w2k.
> F.eks. FTP upload.

Nå ?
Det kommer selvfølgeligt an på hvor ftp serveren befinder sig, hvis den er
på maskinen bag w2k er det ikke nemt, men hvis den er på w2k og det ikke er
den indbyggede værdiløse ftpserver kører det da meget godt.......

Mvh Jens