Ny MB A7N8x Deluxe= Brænderproblemer
Fra : Albert Petersen

Dato : 12-06-03 22:28

Har lige instaleret nyt bundkort Asus A7N8X Deluxe. Har nu fået et problem,
når jeg vil brænde mp3 filer ud på en lydcd får jeg en fejlmelding. der ser
sådan ud.
13:49:33 #53 SCSI -1066 File Cdrdrv.cpp, Line 1402
SCSI Exec, HA 1, TA 1, LUN 0, buffer 0x03A10000
HA-Status 0x00 (0x00, OK)
TA-Status 0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND)
Sense Key: 0x05 (KEY_ILLEGAL_REQUEST)
Sense Code: 0x24
Sense Qual: 0x00
CDB Data: 0x2A 0x00 0xFF 0xF9 0x21 0x9A 0x00 0x02 0xAA 0x00 0x00 0x00
Sense Data: 0x70 0x00 0x05 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0A
0x00 0x00 0x00 0x00 0x24 0x00

13:49:33 #54 MMC -1066 File Writer.cpp, Line 331
Invalid field in command

13:49:33 #55 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 219
all writers idle, stopping conversion.

Min brænder er en plextor 1610 a og jeg bruger Nero 5.5.10.7 Jeg kan heller
ikke brænde mpg filer så lukker programmet simpelthen ned. Alt andet
fungerer fint. Jeg kan godt lave lydcd'er når jeg f.eks bruger discjugler.
Jeg har masser af plads på Hd og jeg har sat buffer i nero til 79 mb.
Nogen der har en ide om hvad det kan være, kan det måske have noget med
nforce chippen at gøre?
Hilsen Albert

Fra : Jonny Jensen

Dato : 18-06-03 15:10

> Har lige instaleret nyt bundkort Asus A7N8X Deluxe. Har nu fået et
problem,
> når jeg vil brænde mp3 filer ud på en lydcd får jeg en fejlmelding. der
ser
[SNIP fejlmelding]
> [...]
> Jeg har masser af plads på Hd og jeg har sat buffer i nero til 79 mb.
> Nogen der har en ide om hvad det kan være, kan det måske have noget med
Havde samme problem, og læste noget om at det var SMbus driveren der gjorde
det. Uninstallede denne systemegenskaber, og siden har jeg også kunnet
brænde fra Nero, dog ifølge nVidia med mindre god harddiskydelse. Kan ikke
mærke eller måle forskel dog...

Håber det kan hjælpe.

Jonny.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 17:12

>problem,
Godt board....

>ser
>[SNIP fejlmelding]
>heller
Lyder usansynligt, hvis DJ brænder fint.

> [...]
>det. Uninstallede denne systemegenskaber, og siden har jeg også kunnet
>brænde fra Nero, dog ifølge nVidia med mindre god harddiskydelse. Kan ikke
Jeg bruger de medfølgende drivercd (Nforce) og de virker fint med Nero.
Men min er en Liteon.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-07-03 17:33

> Jeg bruger de medfølgende drivercd (Nforce) og de virker fint med Nero.
> Men min er en Liteon.

Det er heller ikke standard nForce driveren... Det er SMBus driveren, som er
med på Asus CD'en, om som kun bliver installeret, efter man har svaret ja
til 1 eller 2 ekstra dialogboxe. Kan også være nVidia endelig har løst
problemet, og din måske er med fejlrettelser?

Jonny.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 18:00

> [...]
>til 1 eller 2 ekstra dialogboxe. Kan også være nVidia endelig har løst
>problemet, og din måske er med fejlrettelser?
Det er muligt, den kan jeg slet ikke huske at have set, kan den ses i
enhedshåndtering nogle steder? jeg kan ikke se den.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/