Skærme
Fijala 3554
Acer 732
Fra : CyberDyne

Dato : 12-06-03 21:26

Som nogen nok har bemærket på mit tidligere indlæg, så har jeg fået en Acer
732 hjem i hønsehuset, jeg har kørt test på den hele dagen og er MEGET
tilfreds, den står utrolig skarpt, og virker perfekt i spil. Men problemerne
måtte jo komme.

Jeg har tilsluttet den via DVI porten, til mit Radeon 9700 Pro, det der sker
er ca hver 5 minut bliver skærmen sort i ca ½ sekund hvorefter den springer
tilbage igen, det sker kun ligsom nu, når jeg sidder og fedter rundt med
mails eller browser på hjemmesider.

Det virker somom den mister DVI signalet i tide og utide... Er det en fejl i
Radeon kortet eller DVI porten .. eller skærmen ?

Nogen der har oplevet noget lignende ?

Skal lige siges at jeg ikke har testet det via det "normale" skærm kabel

Fra : CyberDyne

Dato : 13-06-03 00:18

"CyberDyne" <dont@spam.com> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har oplevet noget lignende ?
>
> Skal lige siges at jeg ikke har testet det via det "normale" skærm kabel

Mystiskt, problemet var der kun lige de første 15-20 minutter efter jeg
tændte skærmen her til aften (efter at have haft den slukket ved
aftensmaden). Nu har den ikke skabt sig de sidste 3-4 timer.... meget
underligt

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 02:51

On Fri, 13 Jun 2003 01:18:22 +0200, CyberDyne wrote:

> [...]
> tændte skærmen her til aften (efter at have haft den slukket ved
> aftensmaden). Nu har den ikke skabt sig de sidste 3-4 timer.... meget

Der er klart tale om en fejl hos Acer - jeg har perosnligt haft 4-5
forskellige TFT skærme med DVI hjemme, og ingen har givet de problemr Acer
732 har givet mangfe herinde.
Man skal gøre to ting for at forbinde en TFT via DVI - og ikke mere:

1. Sætte DVI stikket i TFT skærmen og i end grafikkort
2. Hvis ikke skærmen selv skifter over på DVI, så skal man gøre det selv på
omskifter knappen foran på TFT skærmen.

Herefter _SKAL_ det bare køre - igen og igen - uden alle mulige underlige
problemer.

Min Dell 2000FP har stået tilsuttet via DVI - og jeg har aldrig skullet
stille på noget efter jeg første gnag satte den til DVI.

Da jeg havde Acer 723 hjemme i 3 uger oplevede jeg at signalet gik 2 gange,
og jeg troede (indtil jeg læste indlæg her) at det blot var et dvi kabel
med en ringe forbindelse - men det er det ikke.
Acer har et tydeligt problem med DVI signalet på deres 732.

Men ellers var Acer 732 en ret så suveræn skærm - flot skarpt billede (dog
ikke helt så naturtro og skarpe farver som på min Dell 2000FP), ingen
ghosting og ingen trail i spil.
Tekst står død godt, kanon billede - den er hver en korne værd - hvis ike
det var for denne DVI fejl.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Erik W.

Dato : 13-06-03 09:42

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Sætte DVI stikket i TFT skærmen og i end grafikkort
> 2. Hvis ikke skærmen selv skifter over på DVI, så skal man gøre det selv

> omskifter knappen foran på TFT skærmen.

Alle indlæg i gruppen, hvor DVI porten på Aceren ikke virkede, skyldtes at
skærmkortet i driveren skulle sættes til DVI output. Efter at have
indstillet driveren korrekt havde de forskellige klagere ingen problemer.
Hvis der ikke kommer noget output fra skærmkortet, kan du vel ikke forlange
at skærmen skal virke.

> Tekst står død godt, kanon billede - den er hver en korne værd - hvis ike
> det var for denne DVI fejl.

Jeg tvivler stadig på, at der er tale om en generel DVI-fejl. Men der kan
selvfølgelig være enkelte med problemer. Min 732'er kører fejlfrit på både
DVI og analog, på mit Sapphire Radeon 9000. Langt de fleste klager jeg har
set angående DVI porten har skyldtes forkerte Grafikkort indstillinger, og
det har desværre skabt en del forvirring her i gruppen. Man skal også være
opmærksom på at DVI fejl kan skyldes Grafikkortets DVI-port. Inden man går i
panik, bør man teste skærmen på andre typer Grafikkort.

Mvh Erik

Fra : Mathias

Dato : 13-06-03 10:39

Jeg har akkurat samme problem som dig. Det er ligesom den mister
forbindelsen en kort tid. Mit grafikkort er et GForce 3, og jeg er kommet
til den konklusion at det ikke kan være grafikkortet eller kablet den er
galt med. Jeg har nemlig også testet en ViewSonic VP171b, uden nogle
problemer. Se mit indlæg fra den. 11/6.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : JRS

Dato : 13-06-03 11:19

"CyberDyne" <dont@spam.com> skrev i en meddelelse
> Det virker somom den mister DVI signalet i tide og utide... Er det en fejl
> Radeon kortet eller DVI porten .. eller skærmen ?

Nu sidder jeg så og tænker på om i sidder og roder rundt med film ?
Hvis i har tv-out sat til og den står til at køre film i fullscreen på tv-et
går signalet væk et kort stykke tid hver gang der åbnes en film (også selvom
det bare en den der preview dims i explore)..
Ved mig står min skærm i hele tiden og mister signalet, men det er da kun
fordi jeg selv roder, og har tv-out sat til .. Ved mig er det ihvertfald
ikke skærmens skyld

MVH
JRS