Sikkerhedskode?
Fra : Kai Svitzer

Dato : 29-03-01 20:10

Hejsa
Jeg har købt nogle gamle Nokia 2110 på politi aktion. De vil alle have en
sikkerhedskode, efter man har intastet pin kode (som bliver godkendt). Jeg
er ikke helt på hvorfor den beder om denne kode, men jeg kunne godt tænke
mig at få den fjernet.
Så vis nogen har en ide om hvordan man fjerner dem, må de godt komme med et
indlæg.
Mv Kai Svitzer

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 29-03-01 20:47

et datakabel og Nokiatool (hentes fra internettet)
eller kontakt politiet de har jo nok lavet den samme kode til alle phonerne
for at undgå at de bliver stjået...

Hans-Jacob

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 30-03-01 12:45

12345 er forresten standard på Nokia så vidt jeg ved....... Det er det
ihvertfald på alle dem jeg har haft...

Hans-Jacob

Fra : Asger Bredgaard

Dato : 31-03-01 10:06

Alle 2110'er har forskellige koder på 5 cifre - defaultkoden kan genereres
ud fra IMEI nummeret. Jeg har desværre ikke længere nogen links, men der
findes 'services' på nettet der kan hjælpe dig. Jeg prøvede engang et sted
hvor man via en mailservice kunne sende sin IMEI og få sikkerhedskoden
retur - og den var faktisk korrekt. Du kan sikkert finde noget ved lidt
intensiv søgning på nettet - iøvrigt foresvæver det mig, at der findes et
program 'nokiaimei' eller 'imeinokia' der skulle kunne tricket - måske
ligger en eller anden inde med det.

mvh Asger

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-03-01 13:46

Asger Bredgaard skrev:

>Alle 2110'er har forskellige koder på 5 cifre - defaultkoden kan genereres
>ud fra IMEI nummeret.

Hvis nogle finder programmet, så fortæl meget gerne hvor det er, så
vil jeg føje det til min samling :)
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-04-01 18:34

Således skrev Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> i
dk.teknik.telefoni.mobil Sat, 31 Mar 2001 14:46:20 +0200:

>Hvis nogle finder programmet, så fortæl meget gerne hvor det er, så
>vil jeg føje det til min samling :)

http://www.gsmindex.com/index.html?gsmsoftware

eller mere præcist

http://www.gsmindex.com/software/sid.exe

Den 238. gang var lykkens gang i min jagt efter dette lille program.
Det virker faktisk også...

Knud
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers.
The town was burning, the villagers were dead. They didn't need

Fra : Kai Svitzer

Dato : 31-03-01 16:40

Hej
Tak for de mange svar desværre hjælper det mig ikke ret maget da standard
koden er blevet ændret. Jeg ejer ikke et data kabel så Nokia tools kan jeg
ikke bruge. Men tak for de mange hurtige svar.
Mv. Kai