Må katte få kyllinge ben, altså "knoglerne~
Fra : Brian Meier

Dato : 29-03-01 20:19

Jeg havde lige spist Chicken Wings uhmm - og tænkte så at misserne da
godt kunne få et par "ben", - Så de fik et hver et af de tykkeste ben
og jeg var ret sikker på de ikke kunne bide dem i stykker - Jeg ved
hunde ikke må få kyllingeben da de splintres...og suprise...kattene
kunne sagtens bide dem i stykker - Så nu er jeg lidt nervøs for om det
er skadeligt for dem ???

Mvh

Brian

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-03-01 20:27

Hej Brian

Katte skal helst ikke have fjerkræ-ben, da benene splintrer ganske let, og
splinterne kan sætte sig fast i hals og mave mv. - men jeg kender indtil
flere katte, som er kommet til at spise et ben uden mén...
Men altså, til en anden god gang, ingen kyllinge- og kalkunben mv. til
misserne! Kattes tænder og kæber er langt stærkere end de umiddelbart ser
ud, så sådan et lille ben er ingenting for dem

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Brian Meier <meier@london.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ac389da.874170@news.cybercity.dk...

Fra : Brian Meier

Dato : 29-03-01 21:04

Hej Camilla.....og tak for det hurtige svar.....jeg fandt også lidt
info på nogle US sider.....og der er faktisk nogle der åbenbart både
fodre hunde og katte med rå kyllige stykker, men en havde fx også
mistet 4....ja 4 !!!!!!!! Grand Danois'er pågrund af punkteret
maver......god damn...så er man sku ikke frisk....!

Nå men hvad med fiske ben ?? Jeg er inkarneret lystfisker...såee
der er tit fisk med hjem....

Mvh

Brian Meier

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-03-01 21:24

De store fiskeben har samme evne til at splintre som fjerkræben.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-03-01 21:22

Om det er hunde eller katte der spiser kyllingeben er det lige skadeligt,
heldigvis er det ikke så ofte der sker noget

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-03-01 21:30

Personligt har jeg ingen erfaring, men en hønseejer i familien fodrer gerne
kattene med kyllinger og ingen har endnu taget skade. Det er noget helt
andet med hunde, de kan ikke tåle ben fra hverken gris, fisk eller fjerkræ.

Mvh Maria

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 30-03-01 14:20

Der findes en såkaldt BARF diæt, og ifølge den fodrer man både katte og
hunde med råt kød, det der er problemet med at du giver knogler fra Chicken
Wings er at de har været tilberedt, en rå kyllingevinge burde gerne være
guf!

Fiskehovederne er nok ikke de bedste, men noget af kroppen ville være guf,
der er nemlig fleste ben i hovedet, men ved at give dem en smule fed fisk
burde du også kunne se en forskel i deres pels!

Hvad angår hunde der ikke må spise dit og dat, så er jeg sikker på at folk
på en hvis gruppe kaldet NordBARF har helt styr på hvad deres hunde må få,
eller prøv HolistiCat de fodrer også for størstedelen med BARF (Bones And
Raw Food).

- Sidsel (Der er syg, så hvis hun rabler, så bare drop det...)