Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med NEC LCD 18"
Fra : LKZ

Dato : 12-06-03 21:10

Nogen der erfaringer med subj ?

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-06-03 22:40

"LKZ" <invent@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bcamnc$3js$1@sunsite.dk...
> Nogen der erfaringer med subj ?

Jeg ved ikke om du kender det tyske LCD site www.prad.de men NEC skærme har
været en hel del omtalt i deres forum pga. af dens gode egenskaber. Kig her
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=66&sid=40b74f023a946a3f2246550fb916f23a
for andre brugeres test af 18" NEC skærme.

Kig også lidt i de andre sektioner som Kaufberatung -> Forbereitung /
Produkte der finder du også omtale af NEC skærme. Jeg kan da oplyse at NEC
1880SX indtager førstepladsen af 18" skærme pr 18. april. (link
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=3183&sid=40b74f023a946a3f2246550fb916f23a
Det er en af de mest aktive på sitet der står bag vurderingen, der har en
hel del erfaring med LCD skærme så jeg tror ikke du går helt galt i byen med
en NEC skærm. Bemærk at der både findes en NEC 1860NX og en NEC 1880SX

--
Jacob

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-03 03:12

On Thu, 12 Jun 2003 22:10:16 +0200, LKZ wrote:

> Nogen der erfaringer med subj ?

Nec buger S-IPS teknologi til deres _DYRE_ TFT skærme - og jeg har lige
opdaget at denne teknologi på en del punkter er foran de TFT skærme, der
bruger MVA teknologi (typisk de lidt billige TFT skærme < 5.000 kr for 17'
modeller)

Blot reklamerer Nec ikke med, at hverken 1860 eller 1880 bruger IPS
teknologi - der står blot TN+ ud for 1860 modellen og superfine TFT ud for
1880 modellen - men 1880 modellen har vundet en test i macworld, hvor den
beundres for dens even til at vise farver flot.
Og flere steder hævdes der, at Nec 1880SX er med IPS teknologi - så den vil
være et fint køb.

Så du skal lige se dig for.
Nec laver også tft skærme med alm. MVA teknologi - f.eks deres 19' model
1920 - men deres 19' model 1980 er med IPS teknologi - forvirrende, ja -
men vigtigt at vide før man smider en formue ud på en skærm, ikke ?

Deres 1860 koster 5.600 kr, mens deres 1880SX koster 12.200 kr - dette er
forskellen mellem en gammel model med MVA teknologi og en ny med IPS
teknologi.
12.200 kr er vild overpris - og forskellen mellem 1860 og 1880 er i USA
blot 2-3.000 kr - men vi i DK må altid lide under, at nye IKKE-SÅ
efterspurgte produkter koster en mindre formue.

Nec er gode til at skjule deres reponstid - formentlig fordi den ikke er
under 25 ms - spiller du meget så drop 1860'en og køb en gpd 17'TFT med 16
ms responstid - og samme opløsning.
17' og 18' TFT kører begge med 1280X1024 - så du vil ikke se mere med en
18' VS en 17' - blot vil det hele være 3-4 % større på en 18' i forhold til
en 17'.

Overvejer du 1880SX til 12.200 kr, så er dine penge bedre givet ud på
Samsungs kommende 21,3' TFT 213T til små 13.000 kr - eller min Dell 2000FP
20,1' til 11.500 kr.

Ellers kan du få Samsung 191T 19' til ca. 6.200 kr - en vil nok ikke helt
kunne måle sig med Nec 1880SX - men den er der til halv pris.
191T kan IKKE anbefales, hvis du spiller meget - de 25ms samsung hævder den
har i respons er ukorrekt.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Per Bruus

Dato : 20-06-03 00:43

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> blot 2-3.000 kr - men vi i DK må altid lide under, at nye IKKE-SÅ
> efterspurgte produkter koster en mindre formue.

Normalt er jeg absolut ikke tilhænger af at henvise til indkøb
uden for Danmark, men hvis det er prisen i herhjermme
vil jeg nu alligevel støve mit skole Tysk lidt af og besøge

www.monitordirect.de
1880 SX Black pris 834 Euro

De har iøvrigt også forrygende billie priser på Mitsubishi 2070 SB
halv pris af hvad den koster herhjemme.

Er der nogle der har handlet med dem, hvordan er service.

Per