Vis kilde
Fra : N9

Dato : 12-06-03 20:53

Hej

Jeg har set i nogle hjemmeside at man ikke kan højre klik for at se kilde
koden, hvordan gøre mange det så at det er muligt??

Mange tak

N9

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-06-03 21:09

"N9" <nhiasy@stofanet.dk> writes:

> Jeg har set i nogle hjemmeside at man ikke kan højre klik for at se kilde
> koden, hvordan gøre mange det så at det er muligt??

Jeg gør det muligt at se kildeteksten alligevel ved at bruge en browser
der ikke lader siden overtage interfacet.

Eller mente du hvordan man gør det umuligt at se kildeteksten?

Lad være. Det virker ikke alligevel ("View Source" er også tilgængelig
i menuerne), og det slår højrekliksmenuen fra. Der er folk der bruger
den (det er derfor den er der), og de bliver meget nemt irriterede på
sider der generer deres normale måde at browse på. Og på dem der har
skrevet siden.

Hvis du insisterer på at blive upopulær:

(mener jeg, det virker som sagt ikke i min browser)

/L

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 12-06-03 21:16

"N9" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

>Jeg har set i nogle hjemmeside at man ikke kan højre klik for at se kilde
>koden, hvordan gøre mange det så at det er muligt??

Læs her: http://webhome.idirect.com/~bowers/copy/copy1.htm

og her:

<http://216.239.51.100/search?q=cache:SvJg5jIvzYsJ:www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm+%22http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm%22&hl=da&ie=UTF-8>

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-06-03 06:44

N9 wrote:

> Hej
>
> Jeg har set i nogle hjemmeside at man ikke kan højre klik for at se kilde
> koden, hvordan gøre mange det så at det er muligt??

Til Internet Explorer 6 der er det nemt, den har nemlig en bug. Når dens
cache er fyldt op så virker 'Vis kilde' ikke mere. Så skriv en meddelese
til dine besøgende om at de skal surfe lidt rundt på internettet indtil
deres cache er fyldt op og så komme tilbage til din side

Spøg til side... Lad vær med at forhindre folk i at højre klikke, det er
pi.... irriterende. Og man kan _altid_ se kilde koden. For alt hvad der
bliver sendt til browseren kan også ses.

Hintzmann c",)

Fra : Ms-B

Dato : 14-06-03 23:04

> Spøg til side... Lad vær med at forhindre folk i at højre klikke, det er
> pi.... irriterende. Og man kan _altid_ se kilde koden. For alt hvad der
> bliver sendt til browseren kan også ses.

Enig...

Jeg kan altså godt huske hvordan jeg lærte HTML... Det var mest af alt ved
at se hvordan andre havde gjort, og så lave om på det, og skrive det selv
osv...

Jeg vil sgu aldrig forbyde andre at se min HTML, det er sgu ikke det der er
kunsten ved en hjemmeside, det er at få det til at se godt ud...

Fra : Anders Ravn

Dato : 13-06-03 17:45

"N9" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har set i nogle hjemmeside at man ikke kan højre klik for at se kilde
> koden, hvordan gøre mange det så at det er muligt??

Du kan via http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/encrypter.htm
kryptere dine sider hvis du ikke vil have at folk stjæler... De vil altid
kunne stjæle, men det bliver lidt mere besværligt for dem på denne måde.

Mvh,

Anders

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-06-03 19:08

Anders Ravn wrote:

> Du kan via http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/encrypter.htm
> kryptere dine sider hvis du ikke vil have at folk stjæler...

Det er lidt kedeligt når søgemaskinerne så ikke kan indeksere siden.

Forøvrigt er der ikke noget der stjæles, medmindre der er en person der
render med serveren. Der er derimod noget der kopieres. Hvis det har
værkshøjde og der ikke er givet tilladelse er kopieringen ulovlig.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Anders Ravn

Dato : 13-06-03 22:36

> Det er lidt kedeligt når søgemaskinerne så ikke kan indeksere siden.
Jo det kan de godt, søgemaskinerne kan godt læse "krypteringen"...

> Forøvrigt er der ikke noget der stjæles, medmindre der er en person der
> render med serveren. Der er derimod noget der kopieres.

Ordkløver...!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-06-03 22:45

"Anders Ravn" <anders@NOthenetr.dk> writes:

[om Toke]
> Ordkløver...!

<sing>For han er en af vor egne, for han er en af vor egne .... </sing>

/L 'du siger aldrig sådan noget sødt noget til mig *pout*'

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-06-03 00:03

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> <sing>For han er en af vor egne, for han er en af vor egne ....
> </sing>
>
> /L 'du siger aldrig sådan noget sødt noget til mig *pout*'

Er det ikke _lidt_ for tidligt at vakle fordrukken hjem og nørde
kl. 23.45 en fredag aften?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-06-03 00:01

Anders Ravn wrote:

> Jo det kan de godt, søgemaskinerne kan godt læse "krypteringen"...

bliver til

<script>
<!--
document.write(unescape("%3Cp%20class%3D%22basic%22%3E%3Cstrong%3EHel
lo%3C/strong%3E%20world%3C/p%3E"));
//-->
</script>

Prøv at vise hvad du mener en søgemaskine trækker ud af ovenstående.
Mit bud er at de enten ignorerer (fordi det er i <script>) eller får

document write unescape
%3Cp%20class%3D%22basic%22%3E%3Cstrong%3EHello%3C
strong%3E%20world%3C p%3E

eller (i bedste fald)

document write unescape
3Cp 20class 3D 22basic 22 3E 3Cstrong 3EHello 3C
strong 3E 20world 3C p 3E

Toke:

> Ordkløver...!

Flueknepper, måske. Ordkløver, nej.