Deling
Fra : James

Dato : 29-03-01 20:05

Kan det ikke lade sige gøre at dele et bibliotek hvori der er genveje til
andre biblioteker. (Grund. Jeg vil ikke have at andre kan se hvad MINE
venner har adgang til)
Jeg køre Win2k
På forhånd Tak.
- Christian Hansen

Fra : Bruun

Dato : 29-03-01 20:28

Hejsa,
"James" <james@talent.dk> wrote in message
> Kan det ikke lade sige gøre at dele et bibliotek hvori der er genveje til
> andre biblioteker. (Grund. Jeg vil ikke have at andre kan se hvad MINE
> venner har adgang til)
> Jeg køre Win2k

Når du sharer en folder gennem WinNT og 2K, så kan du vælge rettigheder for
denne folder. Hvis dine venner så er oprettet på din maskine som usere
og/eller er medlem af en gruppe (den kan du også selv oprette). Så kan du
gøre således at du kun giver rettigheder til de brugere og/eller grupper som
du har oprettet. Det vælger du under rettigheder/permissions når du opretter
din share.

Derved burde det gerne være således at det kun er dem som har fået tildelt
rettighederne, der skulle kunne få adgang. Men man ved jo aldrig med den
underskønne wintendo verden =)

Alt er jo sharet default alligevel... såå....!! =)

Mvh Kim Bruun