Understøttelse af CSS?
Fra : Frederikke Madsen

Dato : 12-06-03 19:49

Jeg er ret ny til det her, og har endelig fundet ud af det basale
html, nu er jeg gået i gang med css, og er nået til et problem...
Det er lidt svært at forklare, men da jeg indtastede linket til
mit stylesheet (1. lektion) forsvandt det jeg allerede havde
skrevet...? Lyder det bare lidt underligt eller hvad? Så slettede
jeg det og skrev nøjagtig det samme som der stod i tutoriallen,
så kom teksten frem, men i stedet blev linket til mit stylesheet
synligt som alm. tekst???
Er der nogen der har en ide om hvad der sker?
Er der noget med at ikke alle browsere understøtter css? Jeg
kører med windows XP og internet explorer 6.0

Knus fra Frederikke <-- den forvirrede

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 12-06-03 20:58

"Frederikke Madsen" <frezzer@tdcadsl.dk> skrev
> Det er lidt svært at forklare, men da jeg indtastede linket til
> mit stylesheet (1. lektion) forsvandt det jeg allerede havde
> skrevet...?

du skal lige vide at den her nyhedsgruppe ikke er en del af HTML.dk

> [...]
> synligt som alm. tekst???
> Er der nogen der har en ide om hvad der sker?

jeg vil gette på at du ikke har sat linket rigtig ind i din kode!
der er 3 forskælige måde du kan gøre det på (som de også skriver på HTML.dk)
den måde de viser på HTML.dk er et eksternt stylesheet og det kan du eks.
lave såden:
<head>
<title>min side</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mappen til style/din css fil">
</head>
<h1>overskrift</h1>

så laver du en fil med endelsen .css og likker den i en mappe som du kan
kalde eks. style
filen kan se sådan ud:
body {
background-color: #000000;
}
h1 {
text-align: center;
}
p {
color: #FF0000
}

> Er der noget med at ikke alle browsere understøtter css? Jeg
> kører med windows XP og internet explorer 6.0

det er rigtig at alle browsere ikke understytter (iværtfal ikke helt) men du
skulle nu slet ikke ha nogen problemer med det når du bruger IE 6

--
pepss
den ordblind der prøver at blive webdesigner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-03 21:02

> [...]

>Det er lidt svært at forklare, men da jeg indtastede linket til
>mit stylesheet (1. lektion) forsvandt det jeg allerede havde

Vær opmærksom på, at du ikke skriver til html.dk, men til
offentlige nyhedsgrupper, hvor mange ikke kender til indholdet på
html.dk.

>Lyder det bare lidt underligt eller hvad? Så slettede
>jeg det og skrev nøjagtig det samme som der stod i tutoriallen,
>så kom teksten frem, men i stedet blev linket til mit stylesheet
>synligt som alm. tekst???

Upload siden, du har lavet en fejl, ellers er det umuligt at
svare på, hvad du gør forkert.

--
Knud