Marselisbog gods
Fra : Erik Brejl

Dato : 12-06-03 19:16

Jeg er begyndt at lave skifteuddrag fra Marselisborg gods og er nået til
1750 (de to første protokoller). Det viser sig, at en del steder ikke er
nævnt i Arkivhåndbog Nørrejylland og i Bente S. Vestergaard: Stedregister
til Nørrejyske Godsarkiver
Det drejer sig indtil nu om følgende:

Borum sogn: Yderup, Brabrand sogn: Brabrand, True, Lisbjerg sogn: Lisbjerg,
Terp, Søften sogn: Søften, Tilst sogn: Brendstrup, Tilst, Ølsted sogn:
Ølsted

Hilsen
Erik Brejl
Ribesvej 3
6950 Ringkøbing
www.brejl.dk

Fra : Preben Nørgaard

Dato : 12-06-03 20:39

"Erik Brejl" <erik@brejl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Lisbjerg,
> Terp, Søften sogn: Søften, Tilst sogn: Brendstrup, Tilst, Ølsted sogn:

Jeg forstår ikke helt ??

Borum sogn: er nævnt under 48. Framlev herred
Brabrand sogn: er nævnt under 45. Hasle herred
Lisbjerg sogn: under dels 45. Hasle herred og 46 Vester Lisbjerg herred
Søften sogn: er nævnt under 46. Vester Lisbjerg herred
Tilst sogn: er nævnt under 45. Hasle herred
Ølsted sogn: er nævnt under 46. Vester Lisbjerg herred

Mvh Preben Nørgaard
pn.spo27@oncable.dk

Fra : Erik Brejl

Dato : 12-06-03 21:49

Det er oplysning om at der er skifter for personer
der har boet de nævnte steder.
Normalt kan man i de to bøger jeg nævner, slå op og se hvilke steder der er
skifter fra, så man nemt kan lede efter efter bestemte personer i de rigtige
godsers skifteprotokoller.
Hilsen
Erik Brejl