Foto
IBM760 5420
Teil 3020
cirkulært / linært polfilter ?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-03 17:58

Hejsa dawser

på mit linære polfilter, er der mulighed for at dreje filteret
til større eller mindre virkningsgrad..

nu har jeg så lige investeret i et cirkulært polfilter
der er ikke noget at dreje med, well kan self dreje mere eller
mindre ind i gevindet..

men ææhh.. er der bare ikke noget at justerer på et cirkulært
as in det er ens helevejen rundt ?

gav iøvrigt 695,- for et 55mm B&W så er det da også betalt,
synes jeg..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-06-03 18:09

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bcabfd$qfq$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> nu har jeg så lige investeret i et cirkulært polfilter
> der er ikke noget at dreje med, well kan self dreje mere eller

Øh, det er der på mit cirkulære polfilter ...

> men ææhh.. er der bare ikke noget at justerer på et cirkulært
> as in det er ens helevejen rundt ?

> gav iøvrigt 695,- for et 55mm B&W så er det da også betalt,
> synes jeg..

Jov tak, det var godt nok mange penge for at filter der højst sandsynligt
vil ligge og samle støv om et par mdr ...

Mit HAMA til hm tror det var 150(?) kroner har mulighed for det der dreje
noget... Underligt dit ikke har, så kan det jo nærmest ikke bruges?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-06-03 18:49

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mit HAMA til hm tror det var 150(?) kroner har mulighed for det der dreje
> noget... Underligt dit ikke har, så kan det jo nærmest ikke bruges?

har lige studeret det nærmere..

der er ingen "pind" men filtereret er udført drejeligt
så det er som dte skal være..

mht. pris jeg har et Hama 49mm linært som jeg for
12-13år siden gav 170,- Kr for

SVJV er cirkulære pol filtre ca dobbelt så dyre, som
linære..

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-06-03 19:50

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bcaef0$e31$1@sunsite.dk...
> "Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> har lige studeret det nærmere..
>
> der er ingen "pind" men filtereret er udført drejeligt
> så det er som dte skal være..

Ok.. lidt besværligt.. På mit Hama sidder der sådan en pind på

Jeg købte et filter her:
http://www.photoshop.dk/product.asp?pid=2012004

52mm cir.polfilter 169 kroner

--