MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro på netværk, med beskyttelse
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 12-06-03 17:30

Hejsa

Jeg har to maskiner på netværk, begge XP Pro.. Jeg har fuld
skriveadgang fra og til begge maskiner.

Men desværre beskytter XP automatisk folderne C:\Windows C:\Programmer
etc. for adgang.

Kan man på nogen måde slå denne beskyttelse fra? Det er nemlig ret
irriterende, at man ikke engang kan se hvad der ligger i mapperne.

R.

Fra : Henning Olsen

Dato : 13-06-03 09:50

Hej Ronni

Det er ikke så svært, højre klik på "denne computer" gå i "administrer" og
ind i "Lokale brugere og grupper" og under "Grupper" dobbelt klik
"adminstrator" tryk på "tilføj" skriv navnet på din Arbejdsgruppe:
(fks.Mshome) tryk på "kontroller navn" og tryk på "ok", gør det på begge
pcér så skulle de ha administrer rettigheder (Fuld adgang) begge 2

Med venlig hilsen

Henning Olsen

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:3hahevogmdarcb6pb55h38v3d8rjlvbcin@4ax.com...

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 13-06-03 15:33

Mange tusinde tak.

R.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 13-06-03 15:40

> [...]

>(fks.Mshome) tryk på "kontroller navn" og tryk på "ok", gør det på begge
>pcér så skulle de ha administrer rettigheder (Fuld adgang) begge 2

Desværre kan jeg ikke få det til at fungere. Begge maskiner et i
MSHOME arbejdsgruppen, men skriver jeg mshome i Denne computer ->
Administer -> Lokale brugere og grupper -> Grupper -> Administratorer
-> Tilføj -> Kontroller navn, så melder den:

"Objektet med navnet "mshome" blev ikke fundet. Kontroller de valgte
objekttyper og -placeringer, og at objektnavnet er stavet korrekt,
eller fravælg dette objekt."

Dette sker på begge maskiner. Nogen ideer?

R.

Fra : Henning Olsen

Dato : 13-06-03 23:31

Prøv og omdøbe "arbejdsgruppen" på begge maskiner og prøv igen.

meddelelse news:6dojevge560r5cv89mhk12qkibtdthgv1l@4ax.com...

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 14-06-03 22:13

On Sat, 14 Jun 2003 00:31:00 +0200, "Henning Olsen"
<h.olsen"FjernDetHer"@tdcadsl.dk> wrote:

>Prøv og omdøbe "arbejdsgruppen" på begge maskiner og prøv igen.

Har jeg lige prøvet. Det virker desværre heller ikke.

R.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 15-06-03 02:29

On Sat, 14 Jun 2003 00:31:00 +0200, "Henning Olsen"
<h.olsen"FjernDetHer"@tdcadsl.dk> wrote:

Det lykkedes mig at få det til at virke. I stedet for arbejdsgruppen
skrev jeg blot alle. Tak for hjælpen..

R.