Punktopstillinger (lister)
Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 12-06-03 17:02

Hvordan undgår jeg mellemrummet mellem den foregående tekst og en
efterfølgende punktopstilling?

eks:

Der findes 2 gyldige farver:

- Rød
- Grøn

Jeg vil hellere have det på denne måde:

Der findes 2 gyldige farver:
- Rød
- Grøn

Er det muligt ?

mvh
Torben

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-06-03 17:13

"Torben Lange-Pedersen" <torben.lp@get2net.dk> writes:

> Hvordan undgår jeg mellemrummet mellem den foregående tekst og en
> [...]

Må vi se koden?
hvilken browser bruger du?

Prøv at tilføje følgende CSS-regel:

ul {margin-top:0px;}

/L

Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 12-06-03 21:36

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Må vi se koden?

Koden ser således ud:

<ul>
<li> at gennemf&oslash;re en systematisk ledelsesevaluering
og
opf&oslash;lgning, s&aring;ledes at de forn&oslash;dne
uddannelsespolitiske-,
p&aelig;dagogisk-faglige-, &oslash;konomiske-,
personalepolitiske-
og administrative ledelseskompetencer sikres</li>
<li>at sikre en l&oslash;bende udvikling og tilpasning af en
fleksibel
organisationen, s&aring;ledes at Suhr's er en kompetent,
velfungerende
og udviklingsorienteret institution, der kan l&oslash;fte
nye
udfordringer</li>
</ul>

og i mit stylesheet har jeg følgende:

P{
margin-top:0em;
}

ul{
margin-top: 1em;
margin-left: 1em;
padding-left: 5;
}

mvh

Torben

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-06-03 23:46

"Torben Lange-Pedersen" <torben.lp@get2net.dk> writes:

> Koden ser således ud:
> ul{
> margin-top: 1em;

Så er det nok den her margin-top der giver mellemrummet. Bare drop den.

Der er nok også en bund-margin på p-elementet. Du kan overveje om den
giver for stort mellemrum eller om det er acceptabelt.

/L