MS Windows
briani 27239
Nedlukning af Win.2000
Fra : A.N.

Dato : 12-06-03 15:36

Hej Gruppe

Jeg har fået problemmer med nedlukning af Windows 2000, det er kommet efter
opdatering af w2000.
Problemet er at når den skal slukke stopper den ved "gemmer indstillinger"
og så kan
der gå flere minutter inden den forsætter lukningen.
Er der nogen som kender problemet, og ved hvad der skal til for at lukke
hurtigere.

A.N.

Fra : Madsen

Dato : 12-06-03 15:52

A.N. skrev:

> Problemet er at når den skal slukke stopper den ved "gemmer
> indstillinger" og så kan der gå flere minutter inden den forsætter
> lukningen.

Har du installeret følgende opdatering:
<http://support.microsoft.com/?kbid=329170>
(Den hedder 'Q329170: Sikkerhedsopdatering' inde på Windows Update).

Madsen.

Fra : A.N.

Dato : 12-06-03 16:12

Hej Madsen

Ja jeg har .

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-06-03 12:40

"A.N." <xxxxnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Madsen
>
> Ja jeg har .
>
> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg var lige inde på min pc for at ville fjerne ovenstående opdatering, men jeg
fik en melding om at en stort antal programmer kunne risikere ikke fungere, hvis
jeg fjerner opdateringen. Hvordan bør man forholde sig til sådan en advarsel?

Claus

Fra : Madsen

Dato : 12-06-03 16:23

A.N. skrev:

> Ja jeg har .

Så prøv lige engang at afinstallere den inde fra Tilføj/Fjern
Programmer i Kontrolpanelet. Den burde findes på listen derinde.

Når den er afinstalleret så prøv om det ændrer på nedlukningstiden.

Madsen.

Fra : A.N.

Dato : 12-06-03 19:24

Hej Madsen

Det var den , tak for hjælpen

A.N.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 13-06-03 09:07

Madsen wrote:

> Så prøv lige engang at afinstallere den inde fra Tilføj/Fjern
> Programmer i Kontrolpanelet. Den burde findes på listen derinde.
>
> Når den er afinstalleret så prøv om det ændrer på nedlukningstiden.

Spændende - jeg har samme problem - det vil jeg da prøve, når jeg kommer
hjem

Men - når man så har afinstalleret Q329170, så skal den vel installeres
igen? For hvis det er en sikkerhedsopdatering, er det vel ikke så smart
at mangle den? Eller hur?

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Madsen

Dato : 12-06-03 19:56

A.N. skrev:

> Det var den , tak for hjælpen

Velbekom.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 11:04

Steen Eiler Jørgensen skrev:

> Men - når man så har afinstalleret Q329170, så skal den vel
> installeres igen? For hvis det er en sikkerhedsopdatering, er det
> vel ikke så smart at mangle den? Eller hur?

Da jeg kørte Win2000 (SP3 DK) valgte jeg af afinstallere den opdatering
da jeg havde det samme problem som dig og "A.N.". Før opdateringen var
Win2000 ca. 20 sekunder om at genstarte og efter opdateringen var den
ca. 90 sekunder om det, så jeg valgte ikke at geninstallere den igen
og så leve med at der var et sikkerhedshul som jeg ikke havde lukket.
Det er godt nok en skidt sikkerhedspolitik, men jeg mente ikke at jeg
var ret meget i farezonen hvis man læste beskrivelsen på den MS-artikel
som jeg sendte tidligere.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 11:55

Madsen skrev:

> Da jeg kørte Win2000 (SP3 DK) valgte jeg af afinstallere den
> opdatering da jeg havde det samme problem som dig og "A.N.".

Dengang kendte jeg bare af gode grunde ikke den opdaterede Spoolsv.exe
som Microsoft har sendt ud, for den er sendt ud d. 14 april i år, hvor
det var omkring december sidste år at jeg døjede med problemet.

Se evt.:
Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
Subject: Q 329170
Date: Fri, 13 Jun 2003 09:56:35 +0200

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 12:29

Madsen skrev:

> Dengang kendte jeg bare af gode grunde ikke den opdaterede
> Spoolsv.exe som Microsoft har sendt ud, for den er sendt ud d. 14
> april i år

Det er så ikke rigtigt for det er den dato at MS-artiklen sidst er
blevet revideret. Den opdaterede Spoolsv.exe er sendt ud i januar
måned i år.

Madsen.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 14-06-03 16:13

Madsen wrote:

> Det er så ikke rigtigt for det er den dato at MS-artiklen sidst er
> blevet revideret. Den opdaterede Spoolsv.exe er sendt ud i januar
> måned i år.

Bingo - nu virker det ski! 1.000 tak for hjælpen

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Madsen

Dato : 14-06-03 20:35

Steen Eiler Jørgensen skrev:

> Bingo - nu virker det ski!

Hvordan? Ved at stoppe tjenesten Spoolsv.exe inden du lukker, logger
af eller genstarter. Ved blot at afinstallere Q329170, eller har du
fået fat i den opdaterede Spoolsv.exe fra MS?

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-03 23:04

> [...]
> af eller genstarter. Ved blot at afinstallere Q329170, eller har du
> fået fat i den opdaterede Spoolsv.exe fra MS?

Ja, det kunne jeg da også lide at vide, inden jeg foretager mig noget
"overilet".

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 17-06-03 20:01

Madsen wrote:

> Hvordan? Ved at stoppe tjenesten Spoolsv.exe inden du lukker, logger
> af eller genstarter. Ved blot at afinstallere Q329170, eller har du
> fået fat i den opdaterede Spoolsv.exe fra MS?

Jeg har bare afinstalleret Q329170. Så nu kører jeg uden. Er der en smartere
måde at løse problemet på?

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-03 22:05

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Time has resumed its shape. All is as it was before.
> Many such journeys are possible. Let me be your gateway."

Absolut ikke, hvis der ikke er komponenter, som du har brug for i den pakke,
du afinstallerede. Det virker stadig fint for mig, uden jeg efterfølgende er
stødt ind i problemer.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 15-06-03 12:48

Claus E Beyer skrev:

> [...]
> kunne risikere ikke fungere, hvis jeg fjerner opdateringen.
> Hvordan bør man forholde sig til sådan en advarsel?

Ofte drejer det sig om de ting du har installeret efter at du i sin
tid installerede den opdatering som du prøver på at fjerne, så hvis
der skulle ske at være problemer med nogle programmer efterfølgende,
så kan du bare geninstallere disse programmer.
De gange jeg har prøvet at fjerne en opdatering som kommer med sådan
en advarsel, har jeg nu aldrig oplevet at programmer efterfølgende
ikke virker, men jeg har måske bare været heldig.

PS. Der er jo altså ingen grund til at afinstallere Q329170 hvis du
ikke har mærket at Win2000 er blevet langsommere til at lukke eller
genstarte. Det er nemlig ikke alle der oplever det.

Madsen.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-06-03 17:16

> PS. Der er jo altså ingen grund til at afinstallere Q329170 hvis du
> ikke har mærket at Win2000 er blevet langsommere til at lukke eller
> genstarte. Det er nemlig ikke alle der oplever det.

Jeg oplever at Win2000 er blevet meget langsom til at lukke. Mine overvejelser
går på, om jeg fortsat blot skal acceptere dette, eller om jeg skal fjerne den
pågældende opdatering.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-03 23:33

> [...]
> ikke har mærket at Win2000 er blevet langsommere til at lukke eller
> genstarte. Det er nemlig ikke alle der oplever det.

Jeg har (havde) allerede afinstalleret Q329170 og fik samme advarsler om,
hvad der evt. ikke kunne eller ville fungere. Man går åbenbart både med
seler og livrem. Jeg har endnu ikke mærket nogen gener efter
afinstallationen, kun at outoupdate fra MS har forsøgt at geninstallerede
den som en vigtig komponent til at lukke (endnu) et hul for hackere.

Skulle der være opstået problermer, ville det vel blot have været at
geninstallere pakken - og så gå frem efter den metode, Madsen anbefalede -
altså den med at bygge huset fra fundamentet først.

Jeg har derimod konstateret en væsentlig hurtigere nedlukning af W2k

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 15-06-03 17:33

Claus E Beyer skrev:

> Jeg oplever at Win2000 er blevet meget langsom til at lukke.

Ok.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-06-03 22:04

Steen Eiler Jørgensen skrev:

> Jeg har bare afinstalleret Q329170. Så nu kører jeg uden. Er der
> en smartere måde at løse problemet på?

Prøv at læse: <news:Xns93997F0FD3B84.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

Hvis Win2000 kan lukke normalt med opdateringen inde efter at man
har stoppet Spooler-tjenesten, så har Microsoft udgivet en ny
version af Spoolsv.exe som skulle rette problemet. Man skal åbenbart
bare have fat i Microsoft for at få den opdaterede Spoolsv.exe. Man
kan ikke bare downloade den hos dem, ser det ud til.

Madsen.