Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Min far vil gerne fotografere en fugl.....
Fra : A M J

Dato : 12-06-03 14:08

Hej alle

Min far går meget op i at se på fugle. Og nu har han besluttet sig for at
han også vil fotografere dem. Derfor går han og overvejer at købe et Nicon
coolpix 4500 ( eller er det et 4700 ) som han vil sætte på en stor Leica
kikkert. Men nu er han en sparsommelig mand så han vil gerne købe det på
nettet. Han har set det til 460 - 600 USD. Og han har regnet ud at ved køb
af kamera + diverse adaptere så er der ca. 2000 kr at spare ved køb på
nettet i forhold til køb nede i den lokale fotoforretning.

Og så har han bedt mig prøve at finde ud af om der er nogle web forretninger
der kan anbefales. Han er nemlig ikke så meget for at give sine kreditkort
oplysninger til en CITAT: "hvilken som helst plattenslager hjemmeside
gangster bagmand".

Så hvis der er nogle der har gode erfaringer med web køb så modtages de med
glæde.

Venlig hilsen Anders

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 12-06-03 14:23

Hej

Jeg kan ikke lige anbefale nogle steder i USA, men du skal være opmærksom på
de omkostninger der kommer på ved at bestille uden for EU. Når pakken kommer
til DK, skal der betales Told og moms af forsendelsen (varens pris +
forsendelses omkostninger) samt gebyr til Post DK for at toldbehandle
forsendelsen, så det kan godt være at besparelsen ikke er så stor bagefter.
Du kan søge på indlæg i gruppen om disse omkostninger.

Samtidig skal du være opmærksom på garentien. De fleste gange så vil
garentien ikke dække i Danmark og hvis der er problemer skal det sendes
retur til der, hvor det er købt.

Hvis der handles inden for EU, så skal der ikke betales told. (men pas på
nogle af de britiske kanaløer, som er toldfrit/momsfrit områder, hvor der
vil blive omkrævet moms og gebyr).

VH
Per

Fra : hunters_force

Dato : 12-06-03 14:57

helt klat: http://www.ny-camera.net

om de lige er billigere på de pågældende kameraer ved jeg ikke. Men det
ligger i tyskland og du betaler pr. efterkrav. Så der skal der ikke
udleveres kort numre og andet geil til lumske bagmænd

Jeg har selv handler der og ved mange andre har.

mvh
Morten Skov Nielsen

Fra : *gavtyven*

Dato : 12-06-03 15:08

Der er en i dk.marked.privat.foto der vil sælge et ::
coolpix 4500 m. taske Sælges for 4500kr..

Der er også Ebay hvor der pt er et til 3000kr.

Fra : A M J

Dato : 12-06-03 21:06

Hej alle

Tak for jeres tips.

Jeg kan lige fortælle at min far lige har bestilt fra ny-camera i Tyskland.
Han var meget begejstret for at man kan betale pr. efterkrav. Og så syntes
han også at prisen var til at betale.

Så nu håber han bare at han kan nå at få det inden han skal til Lapland

Tak for hjælpen Anders

Fra : Lars Møller

Dato : 12-06-03 21:06

Hej Anders

Nikon laver selv et færdigt kitsæt med digitalkamera, kameraadapter og
spottingscope (svarer til en 1400mm tele) til en meget fornuftig pris.
Jeg kan ikke huske prisen i hovedet (sidder hjemme) men du er velkommen til
at kontakte mig på lars@renholt.dk eller telefon 56652260.
Jeg har for øvrigt selv fotograferet med en Leica APO-televid 77 og alm. SLR
tidligere med et fantastisk resultat.

Med venlig hilsen

Lars Møller
Renholt Foto