ECS K7S5A 3.1 + 1100mhz Athlon ? Hvor mege~
Fra : L@ss

Dato : 12-06-03 11:36

Hej Guld Gruppe.

Jeg købte en Athlon 1000mhz for to år siden.
Den stod af her den anden dag midt i et spil.

Sådan bare udevidere gik den i sort og kom
så ellers med 30 - 40 X Dong og Ding fra vindows.
Jeg kunne ikke se hvad den klagede over da skærmen var sort.
Men jeg måtte trække 220w stikket ud for at stoppe det.

Når jeg starter compen igen, ser det nomalt ud til at starte med.
Men uanset om jeg booter fra HD drev, cd-rom, Diskette
eller går i Bios. så stopper den igen kort efter.
Så død er den.

Jeg købte et nyt bundkort og chip. Har prøvet med
alverdens hd drev og med forskellig ram og rommer,
men reaktionerne er de samme. Compen stopper efter kort tid.

Så tyder det nu på det er min strømforsyning der er skidt.
Det er det eneste der endnu ikke er skiftet i den comp her.

Den Gamle Athlon 1000mhz havde en strømforsyning på 235w

Mit spørgsmål nr.1 er så.
hvis den kunne trække 1000mhz kan den måske også trække
et ECS K7S5A-3.1 med en 1100mhz på den 235w srømforsyning.
Eller kan den.? Eller hvor højt skal jeg op.?

Det plejer nu at stå skrevet hvis det er højt antal watt.
Men jeg har ikke rigtigt kunne finde det på de sider hvor jeg nu har
købt det. og kender ikke lige minimum.

Efter som jeg tilsynladende skal have en ny Strømforsyning alligevel
må jeg hellere prøve at få den rigtige.

I øvrigt,, Skal kølefedtet skiftes hvergang man har pillet
blæseren af prosessoren.?

PFT.
VH Lars

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-06-03 11:44

In article <oflgevo9g0l0sbphfj6akf587tmsrqseu7@4ax.com>, L@ss wrote:
> Mit spørgsmål nr.1 er så.
> hvis den kunne trække 1000mhz kan den måske også trække
> et ECS K7S5A-3.1 med en 1100mhz på den 235w srømforsyning.

Det kunne den jo heller ikke i længden! Du skal have en strømforsyning
der kan levere de påkrævede Watt på _de rigtige udgange_ (og uden
for meget støj og sensitivitet til hvordan den opfører sig når du
går fra "tomgang" til fuld belastning).

http://www.sandpile.org/impl/k7.htm

kan hjælpe dig med at se hvad din Athlon sluger. Brug max-værdien!
Derefter ser du på hvad din strømforsyning kan levere på 3.3V udgangen.
Hvis dette er angivet i ampere bruger du Watt=3.3*Amp

Derudover skal du have et estimat til gfxkort + bundkortet (der jo
ogsaa sluger noget).

Hver disk sluger (tommelfingerregel) 10-15W fra 5V og 12V udgangen.

> I øvrigt,, Skal kølefedtet skiftes hvergang man har pillet
> blæseren af prosessoren.?

En fingerregel. Saa lidt som muligt! Det skal kun udjævne
kontanktfladerne. Hvis der er for meget, så er det ISOLERENDE, hvilket
ikke lige er det du vil have!!

Mvh Thomas, Vanloese