fejl under php...
Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 12-06-03 10:29

jeg har p.t. det problem, at min php ikke fungerer. Jeg får følgende fejl:

PHP Warning: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php4/mysql.so' -
/usr/lib/php4/mysql.so: cannot open shared object file: No such file or
directory in Unknown on line 0

Filen mysql.so eksisterer ikke på computeren, selvom den burde være der
efter en komplet installation af Redhat Linux 8 + fuld opgradering.

Er der nogen der ved hvad der er galt og hvad jeg skal gøre (og hvordan)?
mvh

Henrik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-06-03 10:35

Henrik Hedegaard wrote:
> [...]
> efter en komplet installation af Redhat Linux 8 + fuld opgradering.
>
> Er der nogen der ved hvad der er galt og hvad jeg skal gøre (og hvordan)?

1. Er MySQL Installere? (/var/lib/mysql eller hvad den hedder på RH er
der DB'ere der?).
2. updatedb ... locate mysql.so ? Intet resultat?

Hvilke RPM'ere har du brugt? (eller har du compiled eller hvordan?).

mvh
Johan

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 12-06-03 10:48

svar:

- jeps, mysql er installeret i /var/lib/mysql
- jeps, har kørt updatedb. finder kun mysql.so i folderen

/usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.0/i386-linux-thread-multi/auto/DBD/mysql/

Jeg har brugt std. installation, hvor den selv installerer PHP-Mysql.xxx.rpm

Jeg har ikke compiled (ikke så stræk indenfor dette felt endnu)

mvh
Henrik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-06-03 11:04

Henrik Hedegaard wrote:
> [...]
> PHP-Mysql.xxx.rpm
>
> Jeg har ikke compiled (ikke så stræk indenfor dette felt endnu)

Hvad giver:
# rpm -qa|grep mysql

mvh
Johan

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 12-06-03 11:05

den siger:

mysql-server-3.23.56-1.80
mysql-3.23.56-1.80

burde der ikke også stå noget med php-mysql?

/H

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-06-03 11:23

Henrik Hedegaard wrote:
> den siger:
>
> mysql-server-3.23.56-1.80
> mysql-3.23.56-1.80
>
> burde der ikke også stå noget med php-mysql?

Jo :)
Tag et kig på disse og install =>
<http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=php-mysql&submit=Search+...&system=redhat-8&arch=>

mvh