Epox8rda+ eller 3+?
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-03 10:28

Hej hej!
Jeg skal til at have ny maskine, og har stort set besluttet mig for en
barton 2500+ som nok skal køre lidt hurtigere...(det er dog ikke sikkert...
måske vælger jeg en 1700+ fra waterheads.dk)
Men hvilket mb skal jeg mon vælge? Jeg står mellem Epox 8rda+ eller 3+, og
jeg mindes at have læst, at lyden på 3+ ikke sku være så god som på
+'eren... er det rigtigt? Eller npget der tæller op for 3+'eren, som jo er
200 kroner dyrere.¨

Hilsen Øistein

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-03 10:38

"Øistein Wind" <oistein.wind(elefant-snabel-a)gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mindes at have læst, at lyden på 3+ ikke sku være så god som på
> +'eren... er det rigtigt? Eller npget der tæller op for 3+'eren, som jo er

Og lige et spørgsmål til: Kan de to epox mb's godt klare at få monteret en
Alpha8045 profil? er der plads nok?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-06-03 19:32

On Thu, 12 Jun 2003 11:27:31 +0200, Øistein Windelefant-snabel-a wrote:

> Jeg skal til at have ny maskine, og har stort set besluttet mig for en
> barton 2500+ som nok skal køre lidt hurtigere...(det er dog ikke sikkert...
> måske vælger jeg en 1700+ fra waterheads.dk)

Jeg vi da nok gå efter Barton'en.

> Men hvilket mb skal jeg mon vælge? Jeg står mellem Epox 8rda+ eller 3+, og
> jeg mindes at have læst, at lyden på 3+ ikke sku være så god som på
> +'eren... er det rigtigt?

Ja, RDA+'eren bruger nForce chipsettet's lyddel som er temmelig god. Det er
ikke tilfældet på 3'eren.

> Eller npget der tæller op for 3+'eren, som jo er
> 200 kroner dyrere.¨

Hvis du kan få fingrene i en RDA+ rev 2.0 så vil jeg mene det er det bedste
valg. Så er det med garanti med de nye nForce2 chipset på. Dem der
officielt kan køre 400MHz. Samtidig kan man også justere spændingen til
chipsettet.

Kik evt. lidt på disse sider.

http://www.8rdafaq.com/
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=32
http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=28
http://forum.oc-forums.com/vb/forumdisplay.php?s=aa7b49025f3f94c9407000376b
a12a88&forumid=45

--
Lars (RDA+ rev. 1.1)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-03 20:38

> Jeg vi da nok gå efter Barton'en.

Det bliver det også...

> Ja, RDA+'eren bruger nForce chipsettet's lyddel som er temmelig god. Det
er
> ikke tilfældet på 3'eren.

Ok... så tror jeg ikke jeg skal have fat i 3+'eren.

> [...]
> valg. Så er det med garanti med de nye nForce2 chipset på. Dem der
> officielt kan køre 400MHz. Samtidig kan man også justere spændingen til

Nu hvor jeg har kigget diverse tests igennem med forskellige Nforce 2 mb's,
har jeg også kig på Abits NF7-S rev. 1.2... Men jeg skal først bestille om 5
dage, så der er lige lidt tid til at lede videre...

> Kik evt. lidt på disse sider.

> [...]

Takker! Så er der læsestof til de sene nattetimer..

Mvh Øistein