Skærme
Fijala 3554
2 skærme til 1 PC
Fra : Georg

Dato : 12-06-03 06:44

Hejsa

Jeg vil gerne sætte 2 skærme til min PC, så jeg kan have et program åbent på
hver skærm.

Kræver det et nyt grafikkort m. 2 udgange eller kan man gøre det på anden
vis. F.eks. med en boks der splitter signalet?

Georg

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-06-03 20:00

On Thu, 12 Jun 2003 07:43:45 +0200, Georg wrote:

> [...]
> Kræver det et nyt grafikkort m. 2 udgange eller kan man gøre det på anden
> vis. F.eks. med en boks der splitter signalet?

Det smarteste er vel nok et grafikkort der understøtter flere skærme på én
gang. Som du selv nævner kan man få grafikkort med flere skærmudgange. Det
er det mest almindelige i dag.

Ellers kan man montere et PCI grafikkort i maskinen.

--
Lars

Fra : Peter T.

Dato : 14-06-03 08:59

Georg wrote:

> Kræver det et nyt grafikkort m. 2 udgange eller kan man gøre det på
> anden vis. F.eks. med en boks der splitter signalet?

Et grafikkort med 2 udgange er en løsning. Men du kan også smide et ekstra
grafikkort i maskinen, hvorefter windows klarer resten. Du skal blot
fortælle windows, at du gerne vil have aktiveret det andet grafikkort under
egenskaber for monitor, når du har bootet op første gang.
Bemærk evt. at der kan opstå problemer, som du som regel kan løse ved, at
ændre på prioriteten for AGP/PCI i bios ved at sætte PCI-kortet til at være
primært grafikkort.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>