Løsne en cpu fra køleribbe
Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 11-06-03 14:07

Hej,
Jeg er kommet "lidt" i knibe:

Har købt en ny Copper Heaven køler samt Pabst blæser, men jeg kan ikke
fjerne den gamle alukøler fra cpu'en - den sidder rigtig godt fast.

Det er en P4 2,6 cpu.

Er der nogen, som kender en metode til at fjerne den gamle køler uden
at ødelægge cpu'en ?

Gode råd modtages med tak!

mvh
Flemming

Fra : Morten L.

Dato : 11-06-03 17:31

<xxx@nowwhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er en P4 2,6 cpu.
>
> Er der nogen, som kender en metode til at fjerne den gamle køler uden

Kølesnasket bliver blødt ved opvarmning. Prøv da at smide hele herligheden i
ovnen ved en 70-80 graders penge - og se om ikke de skilles ad

/Morten

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 11-06-03 20:50

On Wed, 11 Jun 2003 18:30:36 +0200, "Morten L."
<morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote:

><xxx@nowwhere.com> skrev i en meddelelse

>Kølesnasket bliver blødt ved opvarmning. Prøv da at smide hele herligheden i
>ovnen ved en 70-80 graders penge - og se om ikke de skilles ad
>
>/Morten

Tak for dit råd.
Jeg prøvede først at lægge "herligheden" i fryseren i ca. 1½ time - og
det virkede, men tak alligevel!

Måske andre kan bruge metoden.

mvh
Flemming