Opslag - dåb: Jens Christian Christensen, ~
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 11-06-03 23:07

Hej NG!

Jeg jagter oplysninger om Jens Christian Christensens dåb i Tornby omkring
1849. Det er ham her: (FT1890):

Hjørring, Horns, Tversted, Østenkjær Tversted Sogn, , Et Hus, 2, FT-1890
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jens Christian Christensen, 41, Gift, Husfader, Indsidder Landarbejder,
Tornby Sogn Hjørring Amt

Jeg vil frygtelig gerne vide hvad der står om hans forældre osv. Har nogen
mon den pågældende kirkebog på mikrokort - og orker at slå op ? Det vil gøre
mig meget glad!

På forhånd tak for hjælpen!

Jens Møller Jensen,
Toftlund
____________

Personal web-site: http://hjem.get2net.dk/jensmjensen E-mail:
jens.m.jensen@get2net.dk

Fra : Knud Vejlgaard

Dato : 13-06-03 10:31

Hej Jens
I Tornby kirkebog står følgende om Jens Christian Christensen, født 2
oktober 1848 , hjemmedøbt 3 oktober, dåben publiceret i kirken 26 december
1848.

Forældre: gårdmand Christen Jensen og Inger Marie Christensdatter i Sønder
Tornby.

Ført til dåben af Søren Christian Hansens kone Ellen Marie Christensdatter i
Hjørring.

Faddere: Gårdmand Iver Christensen, Gårdmand Jørgen Christensen, Snedker
Iver Andersen og ungkarl Jens Peter Sørensen, alle af Tornby sogn.

Moderen introduceret 12 november 1848

Med venlig hilsen

Knud Vejlgaard
Esbjerg