Krav til Internet via mobiltlf
Fra : M.I

Dato : 11-06-03 13:25

Hej Ng
Vil gerne kunne tjekke mail og et par sider via bærbar pc og mobiltlf, når
jeg er på farten, og kunne godt tænke mig en vejledning i/henvisning til,
hvordan jeg griber det an, billigst.

Jeg har Telmore abbonnement, en gammel skod Sagem mobiltlf, som jeg går ud
fra skal udskiftes. Min bærbar er en 3 år gl Toshiba med de gængse porte.

Hvad gør jeg herfra? Og kan det overhovedet lade sig gøre med den bærbare
pc, jeg har.

Forhåndstak og VH
M.I

Fra : Fischer

Dato : 11-06-03 13:39

> [...]
> Hvad gør jeg herfra? Og kan det overhovedet lade sig gøre med den bærbare

Hvis din bærbare har en IR-port, så kan det lade sig gøre. Du mangler så
bare en mobiltelefon men indbygget mpdem og IR-port. Så behøver du ikke
mere.
Det kan dog drille lidt at sætte det op, men det kan sagtens lade sig gøre.

Hvilken telefon du vil have, kan straks blive et større problem.
En billig af slagsen kunne være en brugt Motorola Timeport eller f.eks. en
Nokia 6210.

*Fischer

Fra : Janus Olsen

Dato : 11-06-03 15:10

M.I wrote:
> [...]
> gængse porte.
>
> Hvad gør jeg herfra? Og kan det overhovedet lade sig gøre med den

Hej
Det kommer lidt an på hvor meget du er på farten. Hvis du bare bruger den en
gang i måneden eller sådan noget vil en nogenlunde almindelig business
telefon med indbygget modem være udemærket (f.eks.Nokia6210). Du kan
connecte med IR COM eller Bluetooth(hvis du har usb). Når du har telmore vil
en GPRS-telefon være praktisk, da de fra den 1. juli har gratis GPRS i 3
måneder. Et godt bud ville være Siemens S45 eller ME45, god kvalitet for en
lav pris.
MVH Janus Olsen

Fra : No1

Dato : 11-06-03 15:52

> [...]
>
> Hvad gør jeg herfra? Og kan det overhovedet lade sig gøre med den bærbare

Det bedste ville være en telefon med bluetooth og GPRS. Så skal du bare have
en bluetooth USB eller PCCARD adapter til din computer (ca. 250-500 kr.).

Hvis du fx sidder på en bænk, i et tog eller lignende og bruger din laptop
"som laptop", dvs. du har den på skødet, så er IR ikke særlig smart. Så skal
du måske lægge din telefon på knæet og sørge for at den ikke mister din pcs
IR øje af syne. Med bluetooth har du ikke det problem, lad blot telefonen
ligge i lommen.

Nogle telefoner der understøtter GPRS+bluetooth: Ericsson T39, T68(i), T610
m.fl. Nokia 6310, 3650, 7650 m.fl.

Telmore kommer med GPRS 1. juli. I stedet for GPRS kan du bruge highspeed
data, eller blot normal GSM data på 9,6 kbit/s.

I stedet for Bluetooth kan du bruge IR eller et kabel.