Alarm på 6610
Fra : Rander

Dato : 11-06-03 10:03

Fra : Peter

Dato : 11-06-03 11:57

Jeg har v4,18 i min 6610 og har aldrig haft problemer med alarmen i min det
virker bare hvergang.

Peter

--

---

Fra : Christian Poulsen

Dato : 11-06-03 12:36

> Jeg har v4,18 i min 6610 og har aldrig haft problemer med alarmen i
> min det virker bare hvergang.

Endnu et 6610 problem. Har dog også oplevet det en enkelt på min 6100.
Det kan kun løses ved at slukke telefonen og tænde den igen.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 11-06-03 19:34

"Peter" <nyheder@baeks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har v4,18 i min 6610 og har aldrig haft problemer med alarmen i min
det
> virker bare hvergang.

Hejsa!

Version 4,18 er en utroligt dårlig software - lidt af en mandagsmodel. Uret
i pauseskærmen er næsten usynligt og lyset tændes ikke i displayet ved
indgående opkald fra et medlem af en opkaldsgruppe. Snakkede med Nokia for
et par dage siden, og de kunne ikke forstå at jeg havde fået udleveret denne
software ved en update fra Teleservice i Odense. Så jeg tog ud til Telecom
Erhverv (TDC) og fik straks den nyeste fabriksgodkendte software - nemlig v.
4,74. De sagde at de slet ikke havde haft 4,18'eren i brug hos dem, da de
selv havde fundet enormt mange fejl i den

/ Jonas

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 11-06-03 23:15

Version 4,18 er en utroligt dårlig software - lidt af en mandagsmodel.

Hej.
Jeg har også en 6610. Har aldrig haft problemer med den.
Jeg ved ikke hvad ver. nummer at min softvare har.

Hvordan ser jeg det.

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : sls

Dato : 12-06-03 09:08

*#0000#

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 13-06-03 22:35

Tak!

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 13-06-03 22:38

Tak !

Min har ver 3.09 En gammel sag fra den 02-10-2002

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : Betahelix

Dato : 05-07-03 14:34

nu mangler jeg selve spørgsmålet, men er der en som kan fortælle mig hvad
der var galt med v4.18 og alarm?

Fra : Rander

Dato : 12-06-03 17:37

Wed, 11 Jun 2003 20:34:15 +0200 brugte Jonas M. Nielsen 21 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>4,74. De sagde at de slet ikke havde haft 4,18'eren i brug hos dem, da de
>selv havde fundet enormt mange fejl i den

Så i dag på vej hjem lagde jeg vejen forbi TeleKæden på Hovedbanegården (i
samme lokale som X-change), da en af mine kolleger fortalte at han han fået
en ret god service derovre. Det viste sig dog meget hurtigt at jeg enten
var uheldig, eller også har vi en ret divergerende opfattelse af ordet
"service"...

Mig: Kan i lave en software-opdatering på den dér?
Sælger: Den ser ellers ny ud - sikker på det ikke er nyeste software?
M: Nej, det er 4.18 der ligger i...
S: Jamen 4.18 ER den nyeste, det er også den vi flasher med...
M: (Griber til nødløgn) Sjovt, jeg snakkede med Nokia i formiddags, og de
vil dårlig nok kendes ved 4.18, da den er fuld af fejl. De sagde at jeg
uden problemer kunne få opdateret til 4.74...
S: (Tydeligt irriteret) Ja, det er rigtig nok at der er kommet en 4.74, men
den blev først frigivet i går!
M: Nåh?
S: Ja, og vi har den ikke endnu - vores IT-ekspert kommer forbi i næste
uge, og så lægger han måske 4.74 ind i vores system - så kig ind i næste
uge!
M: Ellers tak, så vil jeg hellere gå et sted hen hvor de ved hvad de har
med at gøre - det ved i tydeligvis ikke!

Han så godt nok sur ud da jeg gik... Hen til S-toget, næste stop Nørreport,
op i Fiolstræde til EMTS:

M: Kan i lave en software-opdatering på den dér?
S: (undersøger versionen) Klart! Du kan enten hente den i morgen, eller
også kan du få lavet den ekspres. Det koster en 50'er at få den lavet
ekspres, men så er den klar om en halv time til tre kvarter. (Det skal
bemærkes at klokken var 16:45)
M: Okay, ekspres tak.
S: De sædvanlige fejl vel - alarm virker ikke i perioder, ur på pauseskærm
svagt...
M: Yes! Forresten, hvilken version lægger i i den?
S: 4.74 da...
M: Mange tak!

Og jo, den var klar efter 35 minutter.

Jeg ved godt hvor jeg går hen næste gang - og hvem jeg anbefaler til
andre...

Men det jeg egentlig ville med det her indlæg var jo så at høre om jeg har
været uheldig på hovedbanegården, eller om andre har lignende erfaringer
med TeleKæden?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Martyriet er den eneste måde, en person kan blive berømt på uden at
besidde nogen form for talent. (George Bernard Shaw)

Fra : Claus Frigaard

Dato : 12-06-03 18:36

Hej...

Nu er det vel Teleservice du mener?? Da det er dem der ligger på det angivne
sted...
Jeg har kun god erfaring med dem. Der har aldrig været problemer når jeg har
skullet
ha' opdateret eller lavet nogen af de mobiltelefoner jeg har...

Mvh. Claus Frigaard

Fra : Rander

Dato : 12-06-03 19:33

Thu, 12 Jun 2003 19:36:08 +0200 brugte Claus Frigaard 23 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Nu er det vel Teleservice du mener?? Da det er dem der ligger på det angivne
>sted...

Korrekt - så fik jeg alligevel galt fat i navnet, hvilket egentlig også var
grunden til at jeg beskrev lokationen sådan...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Lam vil springe med faldskærm (Fyns Amts Avis)

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-06-03 15:12

Rander wrote:

jeg slukkede min og tændte den igen..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Mis XXX

Dato : 12-06-03 15:02

jeg har lige fundet ud af at jeg også har en ver. 4.18 og vil nu gerne havde
den opdateret...
måske et dumt spørgsmål..
kan man få den opdateret på garantien... og er det lige meget hvor jeg tager
hen og får den lavet???? bare det er understøtter nokia...
kan man søge og finde dem på nette???
håber på hurtig svar da min mobbi også driller en gang imellem...

Mvh
Anne Mette

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 12-06-03 17:38

"Mis XXX" <soliema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> kan man få den opdateret på garantien...

Jeps! Det er gratis at få software updated

>og er det lige meget hvor jeg tager hen og får den lavet????

Brug en af Nokia's godkendte service providers. Fik din nærmeste her:
http://www.nokia.dk/support/phones/service.php
Jeg bruger selv Telecom Erhverv (TDC), de er som regel up to date med nyeste
software. Teleservice har jeg brugt før, og det var dem der gav mig
4,18'eren, og de har ikke engang fået nyere endnu, så find din nærmeste
service butik, og så ring til dem og hør hvad version de har! Nyeste fra
nokia er 4,74...

> kan man søge og finde dem på nette???

Jeps! Du får den lige igen, hehe:
http://www.nokia.dk/support/phones/service.php