www.uncut.dk & Queen of the damned
Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-03 07:01

Hej

Jeg blev lige opmærksom på siden uncut og ville se hvad det var for noget.
Jeg læste lidt anmeldelser igennem og studsede over denne af "Queen of the
damned".

"Idéen om en konflikt imellem to grupper af vampyrer, hvoraf den ene ønsker
at leve en hemmelig tilværelse under jorden og den anden at etablere sig
selv som jordens herrerace, er "lånt" fra Stephen Norringtons fortrinligt
underholdende actiongys Blade (1998)"

Er Anne Rice's bøger "The Vampire Lestat" og "Queen of the damned" ikke før
filmen Blade, det er jeg ret så sikker på de er. Så kan man vil heller ikke
sige ideen er lånt fra Blade, det må da være omvendt. Men det kan da være at
personen der har skrevet artiklen ikke ved at filmen er bygget over de to
bøger.

Har forresten ikke selv set filmen endnu, men regner med at den stinker!
ærgeligt at man ikke lavede en seriøs fortsættelse til "Interview..."

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 11-06-03 07:24

> [...]
at
> personen der har skrevet artiklen ikke ved at filmen er bygget over de to

Jo, de er skrevet for længe siden. Figuren Blade er dog en figur hos Marvel,
og jeg er ikke lige klar over hvor gammel han er, men jeg tvivler på at det
er Anne Rice, der har lånt fra Blade - Det er nok snarere omvendt. Der er
heller ikke den store lighed blandt filmene IMO.

> Har forresten ikke selv set filmen endnu, men regner med at den stinker!
> ærgeligt at man ikke lavede en seriøs fortsættelse til "Interview..."

Jeg synes ikke den stinker, men nogen ordentlig fortsættelse er den heller
ikke. Den er okay, sådan lidt over meh.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-03 07:29

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> er Anne Rice, der har lånt fra Blade - Det er nok snarere omvendt. Der er
> heller ikke den store lighed blandt filmene IMO.

Ja jeg kender godt Blade fra Marvel, mener han startede som en bífigur i
Spiderman. Men som du skriver så tvivler jeg på at det er Anne Rice der har
lånt fra Blade

> Jeg synes ikke den stinker, men nogen ordentlig fortsættelse er den heller
> ikke. Den er okay, sådan lidt over meh.

Så kan det da være man skal låne den en eller anden søndag når man ikek har
andet at lave

Fra : Henrik Larsen

Dato : 11-06-03 08:20

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3ee6cc3c$0$7048$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> "Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en
meddelelse

> Ja jeg kender godt Blade fra Marvel, mener han startede som en bífigur
> Spiderman.

Det var nu i "Tomb of Dracula".

Vh Henrik

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-06-03 09:54

> [...]
>
> "Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse
> >

> Så kan det da være man skal låne den en eller anden søndag når man ikek

Jeg synes den ligger lige lidt under The Breed.

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-06-03 07:58

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> writes:

> [...]
> er Anne Rice, der har lånt fra Blade - Det er nok snarere omvendt. Der er
> heller ikke den store lighed blandt filmene IMO.

SÅ obskur er ideen heller ikke - det _er_ faktisk muligt for to
forfattere at få ideer, der minder lidt om hinanden.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-03 08:08

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> writes:
>

> SÅ obskur er ideen heller ikke - det _er_ faktisk muligt for to
> forfattere at få ideer, der minder lidt om hinanden.
Ja jeg tror faktisk heller ikke nogen af dem er blevet inspireret af den
anden. Mit indlæg gik bare på at jeg synes det var en lidt dårlig af
personen på Uncut at drage den konklusion når det faktisk var ret
usandsynligt at det hang sådan sammen.

Mvh. Brian

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 08:08

> [...]
>
> Har forresten ikke selv set filmen endnu, men regner med at den stinker!
> ærgeligt at man ikke lavede en seriøs fortsættelse til "Interview..."

Hm mærkeligt at überredaktør Vang som ellers er ret belæst i
vampyrlitteratur ikke har fanget den. Men måske Thure har læst korrektur og
han har med garanti aldrig læst Anne Rice.

Jeg skal hermed sende en røffel videre.

Mvh.

Kasper

PS: Uncut bliver forhåbentlig meget snart opdateret så den bliver
databaseopbygget. Man kan så meget nemmere søge på instruktører, titler, år,
genrer, karakterer etc.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 08:31

Glemte lige: Send gerne den slags kritik til uncut@uncut.dk hvor det så vil
blive debatteret blandt skribenterne.

Mvh.

Kasper

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-03 10:04

"Kasper Kristensen" <spamkhkspam@mindgroup.dk> skrev i en meddelelse
> Glemte lige: Send gerne den slags kritik til uncut@uncut.dk hvor det så
vil
> blive debatteret blandt skribenterne.

Det må jeg så hellere gøre. Det undrede mig lidt da uncut virkede som et
sted lavet af nørder til nørder (forståes positivt) og derfor troede jeg de
vidste den slags

Mvh. Brian

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 10:17

> Det må jeg så hellere gøre. Det undrede mig lidt da uncut virkede som et
> sted lavet af nørder til nørder (forståes positivt) og derfor troede jeg
> [...]

Jamen vi er skam nørder

Men jeg tror du skal tænke på (ja ja nu begynder de dårlige undskyldning) at
vi i høj grad er til horrorfilm og ikke så meget litteratur. Jeg kender ikke
Gorzelaks (altså ham som har anmeldt Queen...) preferencer, men personligt
læser jeg _aldrig_ horrorlitteratur (mere), men jeg ser nok en horrorfilm om
dagen i snit, så jeg kunne med garanti have lavet en tilsvarende
fejlkonklusion.

Mvh.

Kasper

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 11-06-03 10:44

> Men jeg tror du skal tænke på (ja ja nu begynder de dårlige undskyldning)
at
> vi i høj grad er til horrorfilm og ikke så meget litteratur.

Men men men, det er ikke altid nødvendigt. :) De fleste der har set filmene,
ved vel at de er baseret på bøgerne. Det gør jeg ihvertfald, og det tætteste
jeg har været på at læse Ann Rice, har været da jeg så coveret på en bogreol
hos en ven. Godt ord igen, min omgangskreds er så også pænt nørdet,
heriblandt mig selv (Man må hyle med de ulve, man er iblandt ;))

Fra : DumbWarrior

Dato : 11-06-03 11:32

Jeg føler mig stødt....

DW

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 11-06-03 11:39

> Jeg føler mig stødt....

Jeg sætter dig på CC næste gang jeg sviner dig til i al offentlighed.

I har jo alle sammen læst Interview with a Vampire, og det der hører til. :P

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-03 13:31

> [...]
om
> dagen i snit, så jeg kunne med garanti have lavet en tilsvarende

Ja jeg ved det godt men det er bare ikke tit jeg ved nok til at falde
over den slags fejl, så når jeg endelig gør bliver jeg helt overstadig

....det er også bare når man fyrer sådan en påstand af, så skal man helst
have noget at ha det i ikke?

Mvh. Brian

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 11-06-03 14:23

> Har forresten ikke selv set filmen endnu, men regner med at den stinker!
> ærgeligt at man ikke lavede en seriøs fortsættelse til "Interview..."
>
> Mvh. Brian

Ja og nu vi snakker om "Interview.." og "Queen of the damned" så undrer jeg
mig over arbejdstitlen til "Queen.." hvilket er "Interview with the Vampire
II".... (!?)

Hvorfor i %&# har de så ikke lavet "Letstat The Vampire" først, og så
ønskeligt med Tom Cruise som Lestat igen, og derefter kunne de så overveje
om de ville lave Queen og the damned osv osv hvis det var det værd..

Æv bæv

Interview with the vampire er nu en film jeg syntes meget godt om

Mvh. Martin

Fra : Mads TJ

Dato : 11-06-03 14:42

> [...]
> ønskeligt med Tom Cruise som Lestat igen, og derefter kunne de så overveje
> om de ville lave Queen og the damned osv osv hvis det var det værd..

tja.. filmverdenens veje ER uransagelige...

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-06-03 15:21

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ønskeligt med Tom Cruise som Lestat igen, og derefter kunne de så overveje
> om de ville lave Queen og the damned osv osv hvis det var det værd..

Jeg kan ikke lige huske hvad det var, men da jeg læste om filmen "Queen of
the damned" så det ud til for mig at de faktisk havde blandet de to bøger
sammen i filmen. Jeg ærger mig også over at Lestat the Vampire ikke kommer,
det er den bedste af bøgerne. Samt man kunne sagtens lave en triologi der
byggede på de tre første bøger. Det ville være et oplagt sted at slutte,
selv om der er to bøger mere.

Mvh. Brian

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-06-03 13:21

On Wed, 11 Jun 2003 16:21:01 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>Samt man kunne sagtens lave en triologi der
>byggede på de tre første bøger. Det ville være et oplagt sted at slutte,
>selv om der er to bøger mere.

To mere? Der er pt. 9 bøger i Vampire Chronicles serien :)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Mads TJ

Dato : 12-06-03 14:08

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse

> To mere? Der er pt. 9 bøger i Vampire Chronicles serien :)

ja, men de har ikke Lestat som fortæller... (selv )

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 12-06-03 14:24

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message

> To mere? Der er pt. 9 bøger i Vampire Chronicles serien :)

Hvad er egenligt navnene på alle 9 ?

Mvh. Martin

Fra : Mads TJ

Dato : 12-06-03 15:15

> "Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message

> Hvad er egenligt navnene på alle 9 ?

Anne Rice skelner på sin hjemmeside selv mellem:
The Vampire Chronicles (de 9 nævnte bøger)
og New Tales of The Vampires (to flere)

men tjek evt. selv hendes side ud, hvis du stadig er interesseret...
www.annerice.com
og ja, dette er vist meeget OT...

Fra : Rikke & Brian

Dato : 12-06-03 15:07

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse

> To mere? Der er pt. 9 bøger i Vampire Chronicles serien :)

Der er vel fem sammenhængende bøger:

Interview
Vampire Lestat
Queen of the damned
Fortællingen om kropsrøveren
Djævelens Discipel

og så er der forskellige udenoms historier

Vampyren Armand
Pandora
+ flere jeg ikke kan huske..

Men nu bliver det vel off topic, undskyld.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-06-03 13:21

On Wed, 11 Jun 2003 08:00:45 +0200, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>Er Anne Rice's bøger "The Vampire Lestat" og "Queen of the damned" ikke før
>filmen Blade, det er jeg ret så sikker på de er.

Bøgerne er fra henholdsvist 1985 og 1988.