Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
K: Modlysblænde til mit Canon objektiv FD ~
Fra : Just Larsen

Dato : 11-06-03 21:49

Hej NG

Skulle der være en, der ligger inde med en modlysblænde til mit Canon
objektiv FD 85 F= 1.2 L
så er jeg aftager, hvis prisen er rimelig..

mvh

Just Larsen

Email: just.larsen@mail.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 11-06-03 21:53

Just Larsen <just.larsen@mail.dk> wrote:
> Hej NG
>
> Skulle der være en, der ligger inde med en modlysblænde til mit Canon
> objektiv FD 85 F= 1.2 L
> så er jeg aftager, hvis prisen er rimelig..

Det er vist den forkerte gruppe du er endt i - men jeg kan se du også
har fundet den rigtige.

Og i øvrigt - hvis F = 1.2 (mm, altså) er det det korteste objektiv jeg
nogensinde har set. ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Just Larsen

Dato : 11-06-03 22:47

Hej Rune...

Nu er det sådan at blænden ofte betegnes ved F ...
Jeg skal lave din viden står hen i det uvisse...

mvh

Just

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 11-06-03 22:48

Just Larsen <just.larsen@mail.dk> wrote:
> Hej Rune...
>
> Nu er det sådan at blænden ofte betegnes ved F ...
> Jeg skal lave din viden står hen i det uvisse...

Nej, det gør blænden ikke. Blænden betegnes som f/ - f divideret med. f
er objektivets fokale længde, altså de 85mm her. Så du har et "f=85
blænde f/1.2"-objektiv. :)

Fra : Just Larsen

Dato : 11-06-03 23:27

Rune!!!!

Så ...så... )

Du skulle hellere fortælle mig hvor man kan få en original modlysblænde
BT-72 !!!

Fra : Gerner

Dato : 12-06-03 09:22

On Wed, 11 Jun 2003 20:52:58 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

>Det er vist den forkerte gruppe du er endt i - men jeg kan se du også
>har fundet den rigtige.

Hvorfor svarer i så i den forkerte gruppe !

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 12-06-03 09:27

Gerner <nospamadress@postkasse.dk> wrote:

> Hvorfor svarer i så i den forkerte gruppe !

Prøv at læse svaret, Gerner. Har jeg nævnt noget om hvor der kunne
findes et sådant modlysblænde? Nej? Godt. Det jeg derimod har beskrevet
er to små fejltrin, nemlig at poste i den forkerte gruppe, samt en
forkert opfattelse af f= kontra f/.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-06-03 21:56

Wed, 11 Jun 2003 22:48:42 +0200, skrev Just Larsen:

>Skulle der være en, der ligger inde med en modlysblænde til mit Canon
>objektiv FD 85 F= 1.2 L
>så er jeg aftager, hvis prisen er rimelig..

Hvilken diameter? Jeg har flere 52 mm modlysblændere liggende og der
skulle nok kunne findes en der passer til et 85 mm objektiv.

Prisen? Du sender et beløb efter eget valg til Kræftens Bekæmpelse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Ricki Susic

Dato : 12-06-03 18:02

> Hvilken diameter? Jeg har flere 52 mm modlysblændere liggende og der
> skulle nok kunne findes en der passer til et 85 mm objektiv.

Hvis jeg ikke ta'r meget fejl er diameteren noget større end 52mm hvis det
er f/:1,2 og brændvidden er 85 mm.
Vi taler nok nærmere 72mm i diameter.

Hilsen Ricki

Fra : Just Larsen

Dato : 12-06-03 18:40

Der ER en 72 mm lense

mvh

Just

Fra : Ricki Susic

Dato : 12-06-03 20:53

"Just Larsen" <just.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der ER en 72 mm lense

Ja ja, det må være noget af et glasskår der sidder i det objektiv ( læs: jeg
er møgmisundelig din heldige fætter )!

Ricki