Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
program der laver pænt webgalleri?
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-03 13:18

På min hjemmeside lægger jeg mine billeder ud til familie og venner (gerne
alle 100 fra arrangementet), men jeg har endnu ikke fundet et program der
kan lave et pænt galleri og jeg har prøvet flere forskellige.

Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til at lave en
nem, overskuelig side til mange billeder?

Fra : Max

Dato : 11-06-03 13:25

> Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til at lave
en
> nem, overskuelig side til mange billeder?

Søger det samme....og så skal det være let at opdatere

/Max

Fra : max

Dato : 11-06-03 13:32

> en
>
> Søger det samme....og så skal det være let at opdatere
>
> /Max

Michael Holm har et smart galleri, det er åbentbart
gratis at bruge. Michaels hjemmeside har et link til
programmet.
www.gizwiz.dk/gallery/albums.php
-max-

Fra : Per Jefsen

Dato : 11-06-03 13:33

On Wed, 11 Jun 2003 14:18:19 +0200, Søren <f> wrote:

> Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til at lave
> en
> nem, overskuelig side til mange billeder?

jeg har en "bilka-udgave" af det script der laver mit familieweb, se en
eksempelside her:

http://www.webmus.dk/sqlshow.php?entryID=24

det kræver, at webserveren kan køre php scripts.

det eneste man skal gøre er at kopiere billederne op i et directory på
webserveren (fx. images/festbilleder). herefter kaldes scriptet med dette
dir som argument (fx.
http://minfineserver.invalid/show.php?dir=images/festbilleder). resten
klarer scriptet selv. det er dog en fordel selv at generere thumbnailsne,
da ikke alle php servere kan klare det.

captions kan man skrive i tekstfiler hvis man vil.

let me know if you want :)

Per Jefsen

Fra : Tony L

Dato : 11-06-03 13:46

> [...]
> da ikke alle php servere kan klare det.
>
> captions kan man skrive i tekstfiler hvis man vil.

Hej

Jeg er meget interesseret i scriptet, opstillingen ser let og overskuelig
ud.

Hvad hedder det og hvor kan det hentes...?

Og sidst, hvor ligger du thumbs'ene, hvis du selv laver dem?

Mvh.

TonyL

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-03 14:10

"Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk> wrote in message

> Hej
>
> Jeg er meget interesseret i scriptet, opstillingen ser let og overskuelig
> ud.

Osse mig...osse mig

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Per Jefsen

Dato : 11-06-03 15:11

On Wed, 11 Jun 2003 14:46:08 +0200, Tony L <lindkoldNOSPAM@city.dk> wrote:

> Hvad hedder det og hvor kan det hentes...?

hmm... det hedder ikke noget endnu :) jeg laver lige en hurtig vejledning -
satser på at det kan være klar i aften

> Og sidst, hvor ligger du thumbs'ene, hvis du selv laver dem?

scriptet laver dem selv, hvis der er gd-lib på serveren (ikke ret mange har
det - jeg foretrækker også at lave dem med fx acdsee). ellers kigger
scriptet mo der findes et 'thumbs' underdir, og kigger så efter
TN_filnavn.jpg filer.

mere i aften :))

Per Jefsen

Fra : Per Jefsen

Dato : 11-06-03 23:04

On Wed, 11 Jun 2003 16:10:56 +0200, Per Jefsen <jeff@daimi.au.dk> wrote:

> mere i aften :))

der er en version der næsten er klar til hentning, jeg skal lige fejltjekke
det sidste - den er klar i løbet af i morgen !

Per Jefsen

Fra : Per Jefsen

Dato : 12-06-03 11:13

On Thu, 12 Jun 2003 00:04:13 +0200, Per Jefsen <jeff@daimi.au.dk> wrote:

> der er en version der næsten er klar til hentning, jeg skal lige
> fejltjekke det sidste - den er klar i løbet af i morgen !

Der er oprettet en ny tråd med linket i :)

Per Jefsen

Fra : Jacob Waage

Dato : 11-06-03 14:16

"Søren" <f> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> nem, overskuelig side til mange billeder?

PhotoShop er din ven.

Fra : Madsen

Dato : 11-06-03 14:25

Søren skrev:

> Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til
> at lave en nem, overskuelig side til mange billeder?

WinXP og HTML Slide Show Wizard fra:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Madsen.

Fra : Lars Dahl

Dato : 11-06-03 17:34

> Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til at lave
en
> nem, overskuelig side til mange billeder?

Bruger personligt Arles Image Web Page creator, når jeg ikke selv laver mine
Web-scipts...

det findes her:
http://www.webattack.com/get/imageweb.shtml

-Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-06-03 18:02

"Søren" <f> wrote in news:3ee71e0f$0$32428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til at lave
> en nem, overskuelig side til mange billeder?

Jeg bruger selv Breezebrowser's HTML funktion. Den er baseret på templates som
man kan tilpasse til eget brug. Check http://www.darling.dk for et eksempel på
hvordan det kan se ud...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-06-03 20:03

"Søren" <f> wrote in

> Er der nogle der har nogle idéer til programmer eller metoder til at
> lave en nem, overskuelig side til mange billeder?

Hvad med Gallery?
http://gallery.menalto.com/

Der er screenshots på siden af hvordan det ser ud, og det er gratis.

Flemming

Fra : Jørgen Lorentsen

Dato : 11-06-03 21:20

Her er et program der laver ikke bare et galleri men mange forskelige
http://www.datadosen.se/jalbum/index.jsp
Nok det sejeste jeg har set og så er det gratis..

--
Venlig hilsen Jørgen Lorentsen
www.lorentsen.dk - www.fotostrip.dk

Fra : neets