Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot G5 - hvornår ?
Fra : Janus Rønne

Dato : 10-06-03 23:04

Hej :)

Er der nogen der ved hvornår Canon Powershot G5 kommer på hylderne i
Danmark, samt hvad det ca. kommer til at koste ?

Fra : .J.S...

Dato : 10-06-03 23:46

"Janus Rønne (slet Q6KIK)" <jjr@Q6KIKadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej :)
>
> Er der nogen der ved hvornår Canon Powershot G5 kommer på hylderne i
> Danmark, samt hvad det ca. kommer til at koste ?

http://www.digital4u.dk/

Har den i deres liste til 7999,-

Fra : Tomas Skott

Dato : 11-06-03 08:15

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> "Janus Rønne (slet Q6KIK)" <jjr@Q6KIKadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.digital4u.dk/
>
> Har den i deres liste til 7999,-

Hvorfor er det kamera SÅ dyrt i DK?

Via Steves Digicams har jeg fundet det til 724,40$ ( 4597.33 efter dagens
valutakurser)http://www.ecost.com/ecost/shop/detail.asp?DPNo=223054&adcampai
gn=email,ECOSTDEAL

Fra : J@N

Dato : 11-06-03 16:14

"Tomas Skott" <skott@futarque.com> skrev i en meddelelse

> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> Via Steves Digicams har jeg fundet det til 724,40$ ( 4597.33 efter dagens

> [...]

Den pris du sammenligner med er fra USA.
EU lægger told på varer produceret uden for EU, i dette tilfælde Japan.
Dernæst kommer der 25% moms på i DK og pga det høje skattetryk er avancen
også højere her.
--
mvh Jan

Fra : Tomas Skott

Dato : 12-06-03 09:29

> [...]
> EU lægger told på varer produceret uden for EU, i dette tilfælde Japan.
> Dernæst kommer der 25% moms på i DK og pga det høje skattetryk er avancen

Helt rigtigt, men stadig er det utroligt, at varene kan være SÅ forskellige
i indkøb sammenlignet imellem EU og nonEU lande?!?

Fra : Guv

Dato : 11-06-03 20:05

On Wed, 11 Jun 2003 09:15:21 +0200, "Tomas Skott" <skott@futarque.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvorfor er det kamera SÅ dyrt i DK?
>
>Via Steves Digicams har jeg fundet det til 724,40$ ( 4597.33 efter dagens

Måske er sagen den, at digital4u bare gerne vil være først herhjemme ?

Tag fx. Nikon Coolpix 5400 - på Nikon UK's hjemmeside koster den
649,99£ mod 799,99£ for en Nikon 5000, dvs. at 5400 burde være ca. 20%
_billigere_ end 5000 - uanset valutakurs.

http://www.europe-nikon.com/category.aspx?countryid=20&languageid=22&catId=76

Samme tendens gælder vist for Canon G5 der er set til samme
pris/billigere end G3 et sted på nettet.

/Stig

Fra : Manior

Dato : 12-06-03 12:03

"Guv" <smy@bash.dk> skrev i en meddelelse

>valutakurser)http://www.ecost.com/ecost/shop/detail.asp?DPNo=223054&adcampa
> >
> Måske er sagen den, at digital4u bare gerne vil være først herhjemme ?

Fransk butik Pixmania.com -
http://194.206.235.235/dev/gui_web/shopping/index.php?fuseaction=voir_fiche_
article&article=31090

annoncerer også G5 til prisen: 6.697 DKK. Den har de heller ikke på lager.

Fra : Tomas Skott

Dato : 12-06-03 21:23

> [...]
> article&article=31090
>
> annoncerer også G5 til prisen: 6.697 DKK. Den har de heller ikke på

De annoncerer også med en G5 Pro.
Hvor i ligger forskellen imellem den og en "standard" G5?
Jeg har hørt noget om, at G5 også kan fås med 1GB Microdrive - Er det denne
variant? I så fald håber jeg, der er mere end microdrivet, der følger med
Pro versionen!

Mvh
Tomas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-06-03 08:24

Tomas Skott wrote:

> De annoncerer også med en G5 Pro.
> Hvor i ligger forskellen imellem den og en "standard" G5?

udelukkende i microdrivet hvis man skal tro TomsHardWare.fr
<http://www.tomshardware.fr/lirenews.php?IdNews=1589>

mvh

Jesper Brunnolm

--