Dina - nu er hun kommet hjem :-))
Fra : Michael Hjorth

Dato : 11-06-03 10:59

Hej gruppe

I går var vi en tur i nordjylland og hente vores lile ny famillimedlem,
Dina, som er en 8 uger gammel Rhodesian Ridgeback Tæve. Hun er den
smukkeste hund jeg har set (Jeg postede et par billeder i sidste
uge).

Lige nu ligger hun og tager sig en formiddagslur i haven sammen med min
kone, det ser rigtigt hyggeligt ud.

Hun er utrolig. Først 6 timers køretur i bil tværs gennem Danmark, med to
stop undervejs, uden at sige en lyd og uden at tisse i bilen! Hun lå bare
og sov mellem min kone og min datter på bagsædet hele vejen.

I nat har hun bare sovet i sin kasse, og kun være ude at tisse en gang ved
3-tiden. I morges kl. 6 var hun frisk som en havørn og jeg var ude en
lille tur med hende og legede lidt med hende i huset og haven. Så fik hun
lidt mad og måtte så lige have en lille lur mere.

Hun har endnu ikke tisset indenfor, men det er jo også en rigtigt god
årstid at få hund på hvor vi bare kan lade havedøren stå åben.

Nå, men vi skal nok få kam til vores hår, hun virker meget kvik og er
sikkert i stand til at løbe om hjørner med os når hun falder helt til her
hos os. Det bliver spændende

Michael.

Fra : Leyna

Dato : 11-06-03 12:12

On Wed, 11 Jun 2003 11:58:34 +0200, Michael Hjorth
<mhjorth1@netscape.net> wrote:

>Hun har endnu ikke tisset indenfor, men det er jo også en rigtigt god
>årstid at få hund på hvor vi bare kan lade havedøren stå åben.

Det har du ret i og tillykke med vidunderet!
Du skal dog nok ikke glæde dig for tidligt. Der _vil_ komme uheld
indendørs også selvom hvalpen har adgang til friheden. Nogle gange er
det fordi de simpelthen ikke når det. Min præsterede at tisse på
dørtrinet en af de første dag vi havde ham, og det synes jeg egentligt
var flot. Han havde vilje til at komme ud, men ikke fuld kontrol over
blæren!
Tillykke med hende!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-06-03 14:01

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> wrote in message
> [...]
> Dina, som er en 8 uger gammel Rhodesian Ridgeback Tæve. Hun er den
> smukkeste hund jeg har set (Jeg postede et par billeder i sidste

Tillykke med hende - sådan nogle små rigdebacks er nu dejlige! Og ja, de er
meget smukke. Så pas nu godt på hende og få jer meldt til et hvalpehold,
hvis I ikke allerede har gjort det.

-Trine

Fra : bettina

Dato : 11-06-03 15:37

> [...]
> Dina, som er en 8 uger gammel Rhodesian Ridgeback Tæve. Hun er den
> smukkeste hund jeg har set (Jeg postede et par billeder i sidste

øv øv, og dem nåede jeg ikke at se :-/

Tillykke med hende! uha, jeg blir helt misundelig. syns allerede det er en
evighed siden Mocka var så lille (ok, det er så 3 år siden)
nyd det så længe det varer. En RR blir jo ved med at være smuk og dejlig,
men der er nu noget helt specielt over en hvalp.
og så de kæmpe ører og al den pels der ikke er fyldt ud endnu *G*

> Nå, men vi skal nok få kam til vores hår, hun virker meget kvik og er
> sikkert i stand til at løbe om hjørner med os når hun falder helt til her
> hos os. Det bliver spændende

hehe, ja pas på med det. husk hvem det er der bestemmer, for rækker man dem
en lillefinger....
Mocka styrer da helt klart laaaangt mere herhjemme end det oprindeligt var
planen. Men vi nyder vist kampen om sofaen lige meget begge to hehe

Endnu engang tillykke med hende. Kommer du med til Ridgebackdagen 8. august
(et eller andet sted i københavn) ?

bettina

Fra : Michael Hjorth

Dato : 11-06-03 20:53

On Wed, 11 Jun 2003 16:36:34 +0200, bettina wrote:

> øv øv, og dem nåede jeg ikke at se :-/

Ok - du får en chance til:

> [...]
> så længe det varer. En RR blir jo ved med at være smuk og dejlig, men
> der er nu noget helt specielt over en hvalp. og så de kæmpe ører og al

Ja, og de alt for store poter.

> Endnu engang tillykke med hende. Kommer du med til Ridgebackdagen 8.
> august (et eller andet sted i københavn) ?

Ja, det tror jeg. Hun har en ridgefejl, så hun bliver ikke udstillet, men
derfor kan vi jo godt komme og kigge og vise den smukke frem

Michael.

Fra : bettina

Dato : 13-06-03 08:49

> On Wed, 11 Jun 2003 16:36:34 +0200, bettina wrote:
>

> Ok - du får en chance til:

* smelter fuldkommen*
du gode gud, hvor er hun dejlig!!
Hvad skal jeg dog stille op, hvis jeg får 10-12 af den slags i huset næste
sommer? det er da ikke til at sige farvel til (jeg blir nok klogere efter 8
uger hehe)

> Ja, det tror jeg. Hun har en ridgefejl, så hun bliver ikke udstillet, men
> derfor kan vi jo godt komme og kigge og vise den smukke frem
'
ja bestemt...jeg har godt nok meldt hende til udstilling, men det er mest
fordi jeg tror jeg får svært ved at afsætte hvalpene, fordi jeg ikke lige er
en del af det slæng der bruger alle mine weekender på udstillinger. Ikke at
en enkelt udstilling vil gøre nogen forskel overhovedet..mocka og jeg synes
begge to det er dræbende kedeligt.
Jeg var også med et par gange med min gamle han, der havde masser af fejl,.
Det er bare en sjov og hyggelig oplevelse at se alle de andre RR synes jeg.
Sidste år var der bl.a. den skønneste hvalp med en brækket pote og dermed
lyserød sok..han var komplet uimodståelig og optog mig hele dagen *G*. En
skam jeg ikke har billedet elektroniks, det var et syn for guder.

Vi ses til august så

bettina & Mocka