Hjælp med malawi !
Fra : Miv

Dato : 10-06-03 21:54

Jeg er den heldige "nye" ejer a' 1,2 Aristochromis Christyi vf, købt i
weekenden. Jeg syntes at de går og "hoster" meget og ånder/gæller osse
rimeligt kraftigt, specielt hunnerne som heller ik' rigtig kommer frem. Er
der noget rivende galt eller skal de bare ha' sig lidt tilvænningstid ?
De går i et 660 l. akvarie som indtil nu har fungeret fint (ok iltning a'
vandet/regelmæssige vandskift), sammen med bl.a Anagenys, Ahli og borleyi.
Ingen a' de andre fisk er efter dem.
De får kun sticks og flager, skulle jeg måske variere det lidt, selvom jeg
er ble'et frarådt det på det kraftigste ?
Skulle jeg prøve at skifte halvdelen a' vandet og gi' dem 1 kg. salt ? Hvis
jeg lavet et så kraftigt vandskift, skal det så ik' være med temperet vand ?
Eller skal jeg la' ugen gå og krydse fingre ?
De har osse en "lidt" tynd lort, men ved efterhånden ik' rigtigt hvor
alvorligt jeg skal tage det, da jeg har haft malawi et par år og tit har set
det uden at fiskene "specielt rovfisk" fejler noget.

Håber at nogen kan hjælpe mig, da det er ret dyre fisk jeg har investeret i.

Mvh.
Miv

miv@tdcadsl.dk

ps: Er det stadig "lov" med 1/3 vandskift om ugen indenfor malawi.

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-06-03 23:01

Miv <miv@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee6454e$0$13153$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> det uden at fiskene "specielt rovfisk" fejler noget.
>
> Håber at nogen kan hjælpe mig, da det er ret dyre fisk jeg har

Se det svar jeg skrev til ham der har en som går og gisper!
Det er den samme sygdom dine har! skynd dig ned og få fat i
medicinen.

Carsten