MS Windows
briani 27239
XP har overtaget brænderen - hjælp!
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 11-06-03 22:11

Jeg kører Windows XP Pro, dansk version. Og har (naturligvis) en
brænder. Og bruger Easy CD Creator 5 Platinum. Det har virket
upåklageligt. Men nu virker det pludselig, som om Windows XP har
overtaget brændingen. Og det ønsker jeg ikke.

Problemer er blandt andet, at de filer, jeg overfører fra harddisken
til en cd-skive, får påstemplet dags dato, og det er ved gud ikke
smart, når det drejer sig om kopier, der skal fungere som backup.

Hvordan får jeg Easy CD creator til at overtage brændingen igen? Eller
rettere: hvordan får jeg Windows XP til at blande sig udenom, som den
plejer?

Jeg har en bunke databasefiler, som det er endog meget vigtigt, at jeg
kan tage backup af til senere compare. Og det virker ligesom ikke
rigtigt, når cd'ens filer alle har nyere dato. Øv.

Og lad lige være med at fortælle mig, at Easy Cd Creator er noget møg,
for jeg har levet fint med den i årevis. Den passer til mit behov og
kunnen.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-06-03 22:29

Kirsten Bjorneboe 's insignificant opinion was stated in:
7b6fev8oqg8mnnnrdj31gvlfs6k9947kts@4ax.com

> [...]
> upåklageligt. Men nu virker det pludselig, som om Windows XP har
> overtaget brændingen. Og det ønsker jeg ikke.
<klip>
Hvis du går ind i enhedshåndtering
(kontrolpanel=>system=[hardware]=>[enhedshåndtering]) og finder dit
brænderdrev og tager egenskaber for det. Så kan du deaktivere brænding for
det drev, så burde windows eget brænder system holde kaje. Det forhindrer
ikke andre programmer i at brænde på drevet.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 11-06-03 23:35

On Wed, 11 Jun 2003 23:28:47 +0200, "Sune Storgaard"
<speg-fjern@mail.dk> wrote:

> [...]
>det drev, så burde windows eget brænder system holde kaje. Det forhindrer
>ikke andre programmer i at brænde på drevet.

Det har du ret i. Problemet er så bare, at jeg heller ikke selv kan
se, hvad der befinder sig på drevet - det forsvinder fuldstændig
fra stifinderen. Eller gør jeg noget forkert? Jeg har faktisk ikke
mulighed for at deaktivere brænding, kun at deaktivere drevet.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-06-03 00:42

Kirsten Bjorneboe 's insignificant opinion was stated in:
9gbfevkl8fefeflir88ip1h3ig73fktr2u@4ax.com

> [...]
> fra stifinderen. Eller gør jeg noget forkert? Jeg har faktisk ikke
> mulighed for at deaktivere brænding, kun at deaktivere drevet.

Næh det er bare mig der burde være gået i seng eller have sat låget på
limdunken ordenligt på.. Du skal ikke ind i enhedshåndtering, du går bare
ind under denne computer, højreklikker på det aktuelle drev, egenskaber,
og så har du en "brænder" fane derinde hvor du slår det fra.

Beklager vildledningen...

--
/Sune
Fac ut vivas!