MS Windows
briani 27239
Internetforbindelse afbrudt efter XP-genin~
Fra : Jensen

Dato : 11-06-03 17:30

Efter at have fjumret og slettet for mange ddl-filer krævede min
XP-home en geninstallation. Det gjorde jeg, og efter det
forsvandt min modem-forbindelse med min udbyder (Cybercity). Og
det har ikke været mig muligt at genoprette forbindelsen. Jeg
starter fra OE og fejlbeskeden siger, at jeg skal korrigere min
konto, men alle kontoindstillinger er korrekte. Hvad skal jeg
gøre for at få genoprettet forbindelsen. Det er hændt mig en gang
tidligere, og den gang måtte PCen til mekaniker. Det vil jeg
gerne spare denne gang. For en ordens skyld har jeg en "ghost" af
min gamle maskine hvor internetforbindelsen virker fint. Skal jeg
bruge den, og i givet fald hvordan (Norton Ghost). Jeg har fire
CDer med kopien. Venlig hilsen Jørgen Jensen

Fra : zigge

Dato : 11-06-03 18:09

"Jensen" <ppanter nospam@city.dk> wrote in message
> [...]
> bruge den, og i givet fald hvordan (Norton Ghost). Jeg har fire
> CDer med kopien. Venlig hilsen Jørgen Jensen

Det er lidt svært at sige eksakt hvad der er galt.
Men start med at kontrollere at dit modem er installeret, geninstaller evt.
Gå ind i Start/Netværksforbindelser og kontroller at din forbindelse er
tilstede her.
Højreklik på din forbindelse og vælg egenskaber.
Kontroller at din forbindelse er sat rigtigt op til Cybercity.

Hvis disse ting er ok, burde OE kunne finde ud af at starte din forbindelse
op, så det er nok en af ovenstående ting der er problemer i.
Du kan kontrollere forbindelsen ved at dobbeltklikke på ikonet i
netværksforbindelser, hvis ovenstående virker får du en netværksopkobling
til Cybercity.
Hvis du er 100% sikker på at dit modem er korrekt installeret og at
forbindelsen er sat korrekt op, så må det jo være OE der er problemet.

Mvh
//zigge

Fra : Jensen

Dato : 11-06-03 19:28

zigge skrev:

> [...]
>Hvis du er 100% sikker på at dit modem er korrekt installeret og at
>forbindelsen er sat korrekt op, så må det jo være OE der er problemet.

Kæra Zigge. Tak for dit svar.
Modemet fungerer ff., så nye forslag efterlyses.

Fra : zigge

Dato : 11-06-03 19:38

> Modemet fungerer ff., så nye forslag efterlyses.

Hvis du kan få forbindelse ved at klikke på "den" inde i netværksfolderen.
Er næste trin at åbne OE og gå ind i Tools (dk-ord?) under fanebladet
forbindelse skulle din forbindelse gerne figurere. Hvis ikke skal du tilføje
den. Er den der, så prøv at slette den og tilføje den igen.

Mvh
//zigge

PS: Selv om det ikke burde være nødvendigt i XP, er det en god iden at
genstarte imellem en afinstallation og en installation.

Fra : WE

Dato : 11-06-03 21:25

Hvordan ved du, at modemet fungerer - ikke at det er i stykker - men at det
er konfigureret, når du ikke har forbindelsen i orden? Har du afprøvet
modemet i kontrolpanelet?

v.h.

Fra : Jensen

Dato : 12-06-03 17:27

WE skrev:

> [...]
>er konfigureret, når du ikke har forbindelsen i orden? Har du afprøvet

Jo, modemet fungerer. Har prøvet det i kontrolpanelet - det er
det modem, som jeg bruger nu men med anden PC.
Hvad siger I til forslaget om at forsøge at bruge Ghosten? Og
hvordan gør jeg med de fire CDer af den gamle maskine, som jeg
fiki lavet ved køb af den nye PC. Jeg kender overhovedet ikke
Ghost. Venligst Jørgen Jensen