Afkræfte rygter...
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 13:03

Hejsa!

Nogle der har noget info sort på hvidt om at brugergruppe 666 IKKE
giver gratis SMS-beskeder. Jeg har desværre ikke kunne finde noget,
men jeg har et par andre gode links, som folk måske er interesserede
i.
Afkræfter Nokia forærerer telefoner væk:
http://www.nokia.com/webcampaign/

Afkræfter Ericsson forærerer telefoner væk:
http://www.ericsson.com/wireless/products/mobsys/gsm/subpages/articles/archive/april/chain.shtml

Afkræfter mobilvirus:
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/mobile-phone-hoax.html
http://www.sonofon.dk/om_sonofon/vis_artikel.asp?ID=1101&area=nyheder

Men jeg mangler stadig en omkring brugergruppe 666. Egentlig kunne jeg
forestille mig, at teleselskabnerne ikke er ligeså interesserede i at
få dette rygte dræbt (som med f.eks. virus, der bare skaber bekymrede
kunder). De får jo helt sikkert et par ekstra SMS-beskeder sendt, og
dermed lidt flere penge i kassen. Ærgerligt at Sonofon f.eks. ikke har
skrevet om brugergruppe 666, som de har med mobilvirusen.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-03-01 14:04

> Nogle der har noget info sort på hvidt om at brugergruppe 666 IKKE
> giver gratis SMS-beskeder. Jeg har desværre ikke kunne finde noget,

Jeg har selv prøvet med min og min kærestes telefon.

Min kæreste bruger VIC taletid og jeg bruger VIC Mobil 15. Min kæreste sendte en
besked til mig og der BLEV trukket penge fra hendes taletid.

Jeg ved ikke med abb. til abb. !

/Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 14:17

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Min kæreste bruger VIC taletid og jeg bruger VIC Mobil 15. Min kæreste sendte en
>besked til mig og der BLEV trukket penge fra hendes taletid.

Arg! Læs nu hvad jeg skriver (så folk ikke tror de KAN sende gratis
SMS med brugergruppe 666!).

Jeg snakker ikke om det her hvor man kan svare på SMS og det er
afsenderen der betaler (hvis afsenderen ved afsendelse af SMS har haft
valgt funktionen). Jeg snakker om de her rygter der desværre stadig
lever i bedste velgående omkirng man kan sende gratis SMSer ved at
lave noget brugergruppe 666, og kun på Nokia-telefoner. Det er noget
bavl, og det ville være rart med en side der sort på hvidt kunne
forklare folk det. Gerne fra et teleselskab, fra Nokia eller andre
firmaer der 'ved hvad de snakker om'.

Fra : John K

Dato : 29-03-01 18:28

> [...]
> bavl, og det ville være rart med en side der sort på hvidt kunne
> forklare folk det. Gerne fra et teleselskab, fra Nokia eller andre

Send en mail til et af mobilselskaberne, og post svaret her i gruppen - så
er det problem løst.

Mvh

John K

Fra : Dennis T.

Dato : 29-03-01 20:55

> Jeg snakker ikke om det her hvor man kan svare på SMS og det er
> afsenderen der betaler (hvis afsenderen ved afsendelse af SMS har haft
> valgt funktionen).

Denne service burde, såvidt jeg er orienteret, ikke være understøttet på de
danske net...
Nogen der kan af- eller bekræfte?

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 20:58

Dennis T. skrev:

>Denne service burde, såvidt jeg er orienteret, ikke være understøttet på de
>danske net...

Det har der netop været en lang debat om, det er IKKE det jeg snakker
om i denne tråd.

>Nogen der kan af- eller bekræfte?

Der er uenighed.

Fra : Jane & Otto

Dato : 29-03-01 19:43

> Nogle der har noget info sort på hvidt om at brugergruppe 666 IKKE
> giver gratis SMS-beskeder.

Kan du virkelig ikke se, at det er en joke, et eller andet lyst hovede har
fundet på? 666 - tallet for djævelen? Ufatteligt, hvad man kan få folk til
at tro på.

Mvh. otto

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-03-01 20:19

Jane & Otto skrev:

>Kan du virkelig ikke se, at det er en joke

Joh!

>et eller andet lyst hovede har
>fundet på? 666 - tallet for djævelen? Ufatteligt, hvad man kan få folk til
>at tro på.

Nej, jeg tror netop absolut ikke på det. Læste du ikke mit indlæg? Jeg
har links til afkræftelser af andre dårlige rygter, som jeg kan smide
i hovedet på folk så snart de bringer dem på bane. Desværre har jeg
aldrig set et link der afkræfter "666-rygtet". Jo, jeg har set lidt,
men ikke fra nogle 'store', som f.eks. Nokia, Sonofon eller andre...
DET ville være rart - netop til at vise folk så snart de nævnte disse
rygter - så vi forhåbentlig ville kunne aflive dem.

Fra : Jane & Otto

Dato : 02-04-01 10:16

> [...]
> DET ville være rart - netop til at vise folk så snart de nævnte disse
> rygter - så vi forhåbentlig ville kunne aflive dem.

Nu vil jeg for en gangs skyld tillade mig at være arrogant - Hvis man er dum
nok til at tro på dén, skal man sgu også have lov til at betale regningen!
Jeg klandrer ikke dig for noget, kun de tumper der hopper på den. Uanset
hvor meget du modbeviser, ændrer det ikke på at problemet ikke er rygtet i
sig selv, men at "folk" er dumme nok til at tro på den. Og dét er svært at
ændre på.

Som Tommy lee Jones siger:
"A person is smart. People are Dumb."

Mvh. otto

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-01 10:24

Jane & Otto wrote:
> Som Tommy lee Jones siger:
> "A person is smart. People are Dumb."

Siger han ikke Stupid ?????

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-04-01 11:45

On Mon, 02 Apr 2001 11:24:23 +0200, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Siger han ikke Stupid?

Nej.
http://us.imdb.com/Quotes?0119654

Hvorfor skulle han også det?

De her: " ????" blev til overs.
--
Per K. Nielsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-01 11:51

"Per K. Nielsen" wrote:

> Nej.
> http://us.imdb.com/Quotes?0119654

Jeg fandt den ikke før.

> De her: " ????" blev til overs.

Klemmer skoene?

Fra : John K

Dato : 02-04-01 13:20

> Jeg fandt den ikke før.

> Klemmer skoene?

Det skulle man da tro - magen til gåen med små sko skal man da lede længe
efter.... .

Mvh

John K

Fra : Jane & Otto

Dato : 02-04-01 12:44

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Siger han ikke Stupid ?????

For at være helt præcis siger han "people are dumb, paniccing, dangerous
animals"

Mvh. otto

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-04-01 12:26

Jane & Otto skrev:

>Hvis man er dum
>nok til at tro på dén, skal man sgu også have lov til at betale regningen!

Ja, egentlig kan man være ligeglad. Men nu kommer der ofte indlæg her
i gruppen som handler om det, og det ville da være rart at undvære
disse. Desuden får jeg jævnligt ICQ-beskeder om det, mails om det, og
hører tit folk snakke om det også. Jeg orker ikke at høre det mere!