[VB6] UserControl
Fra : Johnny E Jensen

Dato : 11-06-03 21:55

Heysan

Er der ikke noget med at en UserControl kan opfører sig forskelligt, enten
når en bruger placerer kontrollen og når applikationen kører.
Jeg har lavet en kontrol der indeholder noge database access. Problemet er
at når jeg placerer kontrollen på min form - forsøger den at connecte til
databasen - og det må først ske når applikationen kører.

/Johnny

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 12-06-03 00:09

Johnny E Jensen skrev:
> [...]
> at når jeg placerer kontrollen på min form - forsøger den at connecte til
> databasen - og det må først ske når applikationen kører.

Prøv at tjekke værdien af UserControl.Ambient.UserMode
False = Design mode
True = Runtime mode
(... så vidt jeg husker)

Håber det hjalp.