[VB6] ADODB.Stream
Fra : Johnny E Jensen

Dato : 11-06-03 21:09

Hejsa NG

Hej jonglere lidt med noget grafik i databaser. (skins ect) Jeg benytter
ADODB.Stream til at sende/hente billedet som jeg ønsker.

Når jeg henter billedet bruger jeg:
Set adStm = New ADODB.Stream
adStm.Type = adTypeBinary
adStm.Open
adStm.Write adRcd("imgtopleft")
adStm.SaveToFile App.Path & "\imgCapTopLeft.gif", adSaveCreateOverWrite
adStm.Close

Så indlæser jeg billedet til min picture control med picturebox.picture =
LoadPicture(bla bla)

Alt dette virker fint og foregår da også med en OK performance (alt efter
billedernes størrelse og antal)

Er der virkelig ikke en metode hvor jeg kan indlæse indholdet fra adStm
direkte over i picturebox'en eller som alternativ i en iPictureDisp eller
f.eks. en ImageList. Jeg har forsøgt en masse ting, uden held.

Hilsen
Johnny Jensen

Fra : mhabio

Dato : 15-06-03 20:15

Hvad med at gemme path til billedfil i DB og give den til LoadPicture, det
hjælper performance og din DB bliver MEGET mindre.

--
Mikkel

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 16-06-03 00:35

Hej mhabio
For at have mine skins liggende samlet på en server, der kan nås bare man
har en net-forbindelse og for at slippe for at skulle installerer disse på
hver klient. Og for at lege lidt med ideen...
Billederne er ikke så store - og der ligger 15 skins på den p.t. og det
klarer den fint. Hver skin indeholder 21 billeder. Både Access, SQL server
eller mySql klarer det helt fint.

Og ideen med det hele var nettop ikke at skulle have harddisk aktivitet. Men
det kan nok ikke lade sig gøre?

/Johnny