Mangler også hjælp til DI-604....
Fra : Helle Marnow

Dato : 11-06-03 21:40

Hej Alle.
Jeg har lavet et netværk med 2 pc'ere, én med win98 og én med winMe. Det HAR
kørt fint, med 256/128 fra Tiscali og en af deres Cisco-routere og en lille
hub, men SÅ skiftede jeg til TDC i forb. med en flytning, og har så købt en
DI-604. Begge pc'ere er på nettet uden problemer, icq og alt virker, MEN det
gør netværket altså ikke. Jeg kan ikke pinge winMe pc'en og kan heller ikke
"se den" på pc'en under Netværkssteder. Jeg kan godt se mig selv på min
win98, og jeg kan fint pinge routeren, men winMe'en timer altså out....
Jeg er 99% sikker på, at alle tcp/ip indstillinger er korrekte, jeg har
gjort som "man skal" i routerkonfiggen, - deaktiveret DNS og WINS og har
ingen gateway, KUN kryds i "Hent automatisk IP-adresse".
Det eneste, jeg med min ringe edb-erfaring, kan komme i tanke om, kan være
forkert, er at vi har fået to IP-adresser "langt" fra hinanden - den ene
slutter med 166 og den anden med 173 ??? Jeg kan godt se, i routerkonfiggen,
at man kan sætte en IP Pool Start- og Slut....den står fra 100 - 199....er
det bare derfor, skal jeg sætte den til f.eks 100-101 ?.....eller hva' ?

Ser frem til et godt svar

Med venlig hilsen
Tine A.

Fra : Helle Marnow

Dato : 11-06-03 22:22

Og nårh ja, vi har også postproblemer, - jeg hedder altså Tine
Glemte at sige, at vi har dynamiske IP-adresser

MVH
Tine

Helle Marnow <helle.marnow@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ee7936c$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : jens

Dato : 11-06-03 22:44

> Tine

Hejsa, så er Helle dit pigenavn ?

Er fil og udskrift deling bundet til tcp/ip ?
Er der delt mapper på begge maskiner i "share mode" ?

ipèrne er ikke et problem.
Dhcp er brugbart, men faste ipèr er bedre.

Er mac filteret slået fra i routeren ?
Er ICMP/ping allowed i routeren. ?

Mvh Jens

Fra : Tine Antonsen

Dato : 13-06-03 20:24

- Til orientering viste det sig, at være Norton, der var synderen,
afinstallerede det og (((BINGO))), netværket virker *tak til den halvsure
D-Link supporter*

mvh
Tine

jens <mkg@jellingnet.dk> skrev i en