Billigst iceBook-ram? (+iCal)
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-06-03 17:12

Hej gruppe og undskyld det aparte ønske.
Min svigerinde vil have 512Mb til sin 100MHz systembus-iBook - det skal
være SODIMM etc.
Hun kommer imorgen fra Kbh og vil have mig til at installere det for
hende (skønt det er hundelet). Og derfor skal jeg også købe. "det koster
1000,-" sagde jeg. Men nu ser jeg på edb-priser, at det er 133MHz - det
er da ligemeget, ikke?! Jeg er helt i tvivl, men jeg mindes da at have
133 i min egen iceBook (kan ikke finde kvitteringen)?!
Kan jeg det eller skal jeg hoste op med grunkerne til en PC100 (mindst
dobbelt pris)?! Kan hun med fordel købe i Kbh?! Eller skal jeg hente
over nettet til Ribe? Hjælp mig, for jeg har lovet at hjælpe!!!
Jeg har søgt på edb-priser, og der er kun 2 firmaer (prc-data og
shg.dk).

For dem, der mangler et mere rigtigt spørgsmål:
Hvorfor kan man ikke selv vælge andre farver end de 6 tilgængelige i
iCal??!
--
Poul

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 11-06-03 17:21

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Men nu ser jeg på edb-priser, at det er 133MHz - det
> er da ligemeget, ikke?! Jeg er helt i tvivl, men jeg mindes da at have
> 133 i min egen iceBook (kan ikke finde kvitteringen)?!

Der skulle ikke være nogen problemer med det; har selv brugt 133MHz ram
i en "gammel" iMac, og den kører stadig upåklageligt.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-06-03 17:42

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Der skulle ikke være nogen problemer med det; har selv brugt 133MHz ram
> i en "gammel" iMac, og den kører stadig upåklageligt.

Yes, nu fandt jeg regningen. Jeg har en 512 Kingston 133-blok i min
iceBook (pyha, jeg sagde nemlig god for akkurat det samme til en anden
for et par uger siden, men denne formulering fik mig alligevel i tvivl:
KOMPATIBITET: SODIMM SD ram er IKKE kompatibelt til PC100, ligesom det
kendes ved normal SD ram. Kontroller derfor om din bærbar kører med
PC100 eller PC133. - sakset fra shg.dk)
Jeg køber en blok til en tusse...
--
Poul

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 11-06-03 18:39

On Wed, 11 Jun 2003 18:12:10 +0200, Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
>
> For dem, der mangler et mere rigtigt spørgsmål:
> Hvorfor kan man ikke selv vælge andre farver end de 6 tilgængelige i
Hej Poul

Ja du kan fint benytte et PC133 SODIMM i en iBook.
Jeg benytter selv et Kingston PC133 256MB modul i min 500MHz iBook.

Kent
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 12-06-03 11:07