Hjælp til tidsudregning
Fra : Frank Larsen

Dato : 11-06-03 17:59

Hejsa

Jeg er stødt på lidt af en hovedknuser af et problem.

Jeg skal udregne om perioden fra TimeStampA til TimeStampB på noget
tidspunkt falder oven i perioden TimeStampC til TimeStampD. Og det skal
siges at både A,B,C & D kan være vilkårlige tidspunkter.

Er der nogen der har prøvet at lave noget lignende før? Eller evt. kan
give mig et par ideer om hvordan den skal gribes and i PHP?

På forhånd tak ihvertfald

Frank

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 11-06-03 18:14

"Frank Larsen" <redlance@barefoot.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal udregne om perioden fra TimeStampA til TimeStampB på noget
> tidspunkt falder oven i perioden TimeStampC til TimeStampD. Og det skal
> siges at både A,B,C & D kan være vilkårlige tidspunkter.
Taler vi unix-timestamp's?

I så fald:
<code>
$minAB = min($tidA,$tidB);
$minCD = min($tidC,$tidD);
$maxAB = max($tidA,$tidB);
$maxCD = max($tidA,$tidB);
if( ($minAB<$minCD&&$minCD<$maxAB)||($minAB>$minCD&&$minAB<$maxCD) ) echo
"overlap!";
</code>

Martin

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-06-03 22:49

"Martin C. Petersen" <mcp@phys.au.dk> writes:

> <code>
> $minAB = min($tidA,$tidB);
> $minCD = min($tidC,$tidD);
> $maxAB = max($tidA,$tidB);
> $maxCD = max($tidA,$tidB);
> if( ($minAB<$minCD&&$minCD<$maxAB)||($minAB>$minCD&&$minAB<$maxCD) ) echo
> "overlap!";
> </code>

Er det ikke lidt overflødigt at udregne både minAB og maxAB?

- Jacob Atzen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-06-03 06:11

Jacob Atzen wrote:

> Er det ikke lidt overflødigt at udregne både minAB og maxAB?

Nej, for det hele skal med, som det også nydeligt er vist ovenfor i
koden. Vi vil både fange (fx):

minAB--------------maxAB
minCD----------------maxCD

og

minAB--------------maxAB
minCD----------------maxCD

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-06-03 16:30

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> writes:

> Nej, for det hele skal med, som det også nydeligt er vist ovenfor i
> koden. Vi vil både fange (fx):

Ak ja, nogen gange skal man tænke lidt mere, før man skriver.

- Jacob Atzen