Konvertering af excel regneark til HTML?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 11-06-03 10:37

Hej

Findes der et program der kan klare subj. uden at lave alt for meget junk
kode som excels konvertering har det med at lave?
Det jeg er interesseret i er sådanset bare at den skal lave rammestrukturen
for mig og så fylde teksten ind i de rette celler.
Formateringen osv. er ligegyldigt.

/Morten

Fra : Allan Kok

Dato : 12-06-03 18:47

Morten Lundstrøm wrote:
> [...]
> Det jeg er interesseret i er sådanset bare at den skal lave
> rammestrukturen for mig og så fylde teksten ind i de rette celler.

Excel kan, kode ser ikke godt ud (meget fyld). Om andre browsere end IE kan
vise siden ved jeg ikke, men det kan jo prøves.

mvh
Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-03 19:48

Allan Kok skrev:

>Excel kan ...

Er du sikker? Læs evt. spørgsmålet igen.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-06-03 07:59

Morten Lundstrøm wrote:

> Findes der et program der kan klare subj. uden at lave alt for meget junk
> kode som excels konvertering har det med at lave?

Test-excel-ark filstørrelse: 12kb

OpenOffice kan lave en gem som html med et excel ark (3,5kb). Resultatet
er ikke clean tables, men det er meget bedre end det excel laver
(11,7kb)...

Hvis man markerer data i excel, kopierer og indsætter i Mozilla Editor
så får man et lignende resultat, dog med style osv i stedet for
font-tags, men stadig med højde og bredde på alle celler. (3,4kb)

Jeg har ikke dreamweaver på den her maskine - jeg vil forvente at dens
resultat på at copy-paste er pænere...

mvh

Jesper Brunholm

--