The Master Genealogist v5 30-day trial dow~
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 09-06-03 21:11

Jeg ville bare høre om jeg var den eneste som ikke vidste at man godt kan
downloade en fuld prøveversion af The Master Genealogist. Det er ikke nogle
links som der bliver gjort specielt meget reklame for.

http://www.whollygenes.com/files/tmg5setup.exe

http://www.tha.no/fila/tmg5setup.exe

--

Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 10-06-03 00:08

In article <3ee4e93c$0$32504$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lars Erik
Bryld says...
> [...]
> downloade en fuld prøveversion af The Master Genealogist. Det er ikke nogle
> links som der bliver gjort specielt meget reklame for.

Det vidste jeg blandt andet ikke :)

Men næste gang du giver et direkte link til en fil, så vær venlig lige
at angive størrelse på filen.

Denne fil er på 24 Mb, til oplysning for andre der vil prøve linket.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : insideout

Dato : 10-06-03 00:26

"Ib K. Jensen" <ik@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Men næste gang du giver et direkte link til en fil, så vær venlig lige
> at angive størrelse på filen.
> Denne fil er på 24 Mb, til oplysning for andre der vil prøve linket.

Hvorfor?
Man kan da tydeligt se ved download at den fylder 24 mb og kan så bare
afbryde hvis det er for meget, ikke?
Mvh
Henrik

--
Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
Vejning (uge03) den 09-06-2003 Vægt 148.7 kg.

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 10-06-03 01:45

In article <3ee51784$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, insideout
says...
> "Ib K. Jensen" <ik@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor?
> Man kan da tydeligt se ved download at den fylder 24 mb og kan så bare
> afbryde hvis det er for meget, ikke?

Det kan man da selvfølgelig altid.

Men, hvis du sidder med et 56K modem eller langsommere og gerne vil
hente filen, vil du da godt lige vide hvor meget kaffe/te du eventuelt
kan nå at drikke, eller om du skal snuppe opvasken sålænge, eller
lufte hunden, eller ...........

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-06-03 06:17

Tue, 10 Jun 2003 01:07:54 +0200, skrev Ib K. Jensen:

> [...]
>at angive størrelse på filen.
>
>Denne fil er på 24 Mb, til oplysning for andre der vil prøve linket.

Demoen til de tidligere versioner har været et "lysbilledshow", hvor
imod denne demo til version 5.0 er et komplet program med 30 dages
funktionstid.

Hvis det er alt for håbløst at downloade den, kan den leveres på CD
for 25 norske kroner + porto via www.tha.no

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 13-06-03 13:18

On Mon, 9 Jun 2003 22:10:48 +0200, "Lars Erik Bryld"
<larserik@dadlnet.invalid> wrote:

>Jeg ville bare høre om jeg var den eneste som ikke vidste at man godt kan
>downloade en fuld prøveversion af The Master Genealogist. Det er ikke nogle
>links som der bliver gjort specielt meget reklame for.

Jeg har downloaded programmet og kigget lidt på prisen for at
registrere programmet. Det kan tilsyneladende registreres til fuld
version i både USA og i Norge. Prisforskellen er ret markant:

Med dagens valutakurser koster det:
Norge: 745 NOK, kurs 0,91 = 678,00 Dkr.
USA: US$ 79, kurs 6,19 = 489,00 Dkr.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvordan det købes i Norge, men i USA
kan man med sit Visa-kort købe registreringsnummeret online, altså
uden yderligere omkostninger.

Begge forhandlere lover at eftersende cd og userguide, når det er
klar.

Kan nogen her fortælle mig forskellen?

PS: Man kan downloade en stor userguide på 435 side som pdf-fil (under
1 MB). Det har jeg gjort. Bogen lover, at der er dansk sprogmodul, men
det er der tilsyneladende ikke. Men norsk kan vel gøre det Jeg kan
bare ikke lide, at man lover noget, der ikke er der.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : insideout

Dato : 13-06-03 13:36

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er der tilsyneladende ikke. Men norsk kan vel gøre det Jeg kan
> bare ikke lide, at man lover noget, der ikke er der.

Hej Kirsten

Kan du ikke sende det link til denne userguide?

Jeg har selv kikket meget på dette program og har set at der loves et norsk
sprogmodul og at man har mulighed for selv at lave et dansk sprogmodul.

Mvh
Henrik

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 13-06-03 14:04

On Fri, 13 Jun 2003 14:35:33 +0200, "insideout" <insideout@chicks.dk>
wrote:

>Kan du ikke sende det link til denne userguide?

Jow da:

http://www.tha.no (det er den norske side)

http://www.whollygenes.com (den amerikanske side)

.... men jeg tror ikke rigtigt på det længere, for den amerikanske
sides support-adresse virker ikke, jeg fik en mail i hovedet igen. Og
ved at prøve bestillingsproceduren igennem fandt jeg ud af, at man kun
kunne bestille det med cd og manual eftersendt med post, og så ved vi
jo alle, at turen gennem PostDanmarks internationale afdeling vil
fordyre det en hel del. Min mail til whollygenes's support var en
forespørgsel om, hvorvidt man kunne få lov til kun at købe
licens-nummeret.

Så hvis jeg personlig finder ud af, at jeg vil registrere det, så vil
jeg købe det i Norge.

Venlig hilsen
Kirsten
(som er imponeret over din signatur!)

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 13-06-03 14:05

wrote:

>Jeg har selv kikket meget på dette program og har set at der loves et norsk
>sprogmodul og at man har mulighed for selv at lave et dansk sprogmodul.

PS: det norske sprogmodul er allerede med i downloadversionen

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : insideout

Dato : 13-06-03 14:31

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har ikke installeret programmet endnu da jeg ikke har tid til dette nu
og derfor ikke vil brænde mine 30 dage af til ingenting

> PS: det norske sprogmodul er allerede med i downloadversionen

Ja den er jeg med på, jeg kan som du se at der bliver nævnt dansk i user
manualen og der må være en fejl. Jeg kan ikke forestille mig at dansk kommer
frem bare fordi man registrere programmet.

Men som sagt læste jeg et sted på nettet at man kunne oversætte fra norsk
til dansk på det meste.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle meninger om programmet da jeg
søger en erstatning for WinFamily som jeg ikke har tillid til mere.

> (som er imponeret over din signatur!)

Tak, det varmer

Mvh
Henrik

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-06-03 14:48

Fri, 13 Jun 2003 14:35:33 +0200, skrev insideout:

>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har selv kikket meget på dette program og har set at der loves et norsk
>sprogmodul og at man har mulighed for selv at lave et dansk sprogmodul.

Børge Fogsgaard (fogsgaard@mail.tdcadsl.dk) opdaterer løbende sit
danske sprogmodul til TMG. I den danske TMG-gruppe er der dog endnu
ikke kommet meddelelse om hvorvidt modulet er opdateret til den nyeste
version 5.07.

Brugergruppen kan findes på Groupcare:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=61299

Ved at tilmelde sig denne gruppe, får man bl.a. adgang til filområdet,
hvor man kan downloade det danske sprogmodul.

Selve mailinglisten er kun sporadisk aktiv og det er mere relevant at
følge med i den norske, da der er flere aktive medlemmer.

Whollygenes support kan kontaktes på support@whollygenes.com. De er
iøvrigt helt fantastiske. De er ikke blege for at ringe en op tværs
over atlanten, hvis man har et problem, men ellers er der i
almindelighed kvalificeret support pr. mail.

Jeg har selv købt og registreret i U.S.A. med VISA-kort og det fungere
upåklageligt.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 13-06-03 17:07

On Fri, 13 Jun 2003 15:48:18 +0200, Kurt Hansen
<kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote:

Hej Kurt

> [...]
>danske sprogmodul til TMG. I den danske TMG-gruppe er der dog endnu
>ikke kommet meddelelse om hvorvidt modulet er opdateret til den nyeste

Er hentet...

>Brugergruppen kan findes på Groupcare:
>http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=61299
>
>Ved at tilmelde sig denne gruppe, får man bl.a. adgang til filområdet,
>hvor man kan downloade det danske sprogmodul.

Det er så gjort...

> [...]
>over atlanten, hvis man har et problem, men ellers er der i
>almindelighed kvalificeret support pr. mail.

Jamen, så må det jo være hos andre mailservere, det går galt, for jeg
brugte faktisk det link, der er på deres side. Jeg prøver lige igen.

>Jeg har selv købt og registreret i U.S.A. med VISA-kort og det fungere
>upåklageligt.

Det vil jeg prøve - hvis jeg vil købe det, altså. Men får man så ikke
cd + manual tilsendt ved en senere lejlighed, som det danske postvæsen
betolder og bemomser til den store guldmedalje? Jeg har en vis
(dårlig) erfaring med dem...

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-06-03 17:21

Fri, 13 Jun 2003 18:07:23 +0200, skrev Kirsten Bjorneboe:

> [...]
>cd + manual tilsendt ved en senere lejlighed, som det danske postvæsen
>betolder og bemomser til den store guldmedalje? Jeg har en vis

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan huske det, for det er faktisk
længe siden jeg sidst fik noget fysisk med posten der ovre fra. Det må
jo have været version 4's CD og manual og det er immervæk et par år
siden.

Whollygenes-folkene er flinke og hjælpsomme og de kan helt sikkert
svare på hvordan CD+manual vil blive sendt til sin tid (jeg venter
selv). Hvis du forinden har købt og betalt programmet og hentet det
via nettet, kan de jo bare sende CD'en og manualen som en vareprøve
eller som en gave der har en værdi af 50 cents?

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 13-06-03 15:35

Der findes et dansk brugerforum for TMG som godt kunne trænge til et par
livlige diskussioner og erfaringsudvekslinger. Desuden kan der i gruppens
fælles arkiv downloades et dansk sprogmodul til TMG 5.x - men det kræver
tilmelding til gruppen først. Hjemmesiden herfor kan findes på
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=61299 og herfra kan der
tilmeldes.

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen (http://home1.stofanet.dk/jeho)

..... <snip>

Fra : insideout

Dato : 13-06-03 15:40

"Jesper Holgersen" <holgersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fælles arkiv downloades et dansk sprogmodul til TMG 5.x - men det kræver
> tilmelding til gruppen først. Hjemmesiden herfor kan findes på

Ja tak, det vil jeg bruge lidt tid på.

Mvh
Henrik