Oplysninger fra folkeregistret !
Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 09-06-03 13:39

Hej !

Kan nogen sige mig hvad for nogle oplysninger man kan forvente at få
fra folkeregistret hvis man retter henvendelse dertil ?

Jeg har en ane som er født i 1905. Han døde i 1972.
Kan man få oplyst hvor han har boet i hans levetid, og hvor langt
tilbage ?

Hilsen Lisbeth

Fra : Freddy

Dato : 09-06-03 19:36

Hej Lisbeth

Jeg har for nyligt fået oplysninger om min morfar, som er født i 1906.
Jeg fik at vide hvor og hvornår han var født, hans vielsestidspunkter samt
skilsmisse fra den første og de to hustruers navn, fødselsdato, dødsdato og
steder. Og derudover en liste over hvilke adresser han havde været tilmeldt
siden 1923, hvor man begyndte at registrere adresser. Der var ingen
oplysninger om børn.
Det koster 380 kr i timen - mit opslag tog 2 timer.

Hilsen Annemette

Fra : Torben Sørensen

Dato : 09-06-03 19:50

Hej
Jeh har også fået tilsvarende oplysninger tilbage til 1930, hvor den sidste
fyltning var rigistreret, men tilbage til midt i tyverne er maget
almindelig, Der var også datoer og navne på hvem hun var gift med og hvornår
de blev skildt igen.
Jeg fik lavet noget i Københavns kommune hvor prisen var 380 kr. men har
også fået oplysninger fra et par andre kommuner, men det kostede kun 53 kr.
pr. person. og se må selv bestemme priser (timeløn eller bare de 53 kr.)
Torben Sørensen
(ved svar fjern: FJERNMIG i e-mail)

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 11-06-03 00:26

For 52 kr. kan man få en såkaldt adresseoplysning (såfremt man entydigt kan
identificere personen med navn og fødselsdag eller navn og adresse på et
givet tidspunkt).
Du får så en udskrift med personens navn og sidst kendte adresse, samt
hvornår personen flyttede til denne adresse samt eventuel dødsdag. Hvis
personen levede efter (så vidt jeg husker) 1964, kan du få denne
"adresseoplysning" på alle folkeregistre. Fra før den tid skal du til
personens bopælskommune.

Niels Jørgen Engel

Fra : Steen E Mortensen

Dato : 17-06-03 00:09

Nå men hvad så med os langt væk hjemmefra?
Er man nødt til at møde frem personligt, eller er der
en måde at gøre det pr post?

Steen Erik

Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 16-06-03 08:11

hej alle 3.

Mange tak for jeres svar, som jeg vil arbejde videre med.

Hilsen Lisbeth