Mobil telefon i Indien
Fra : Nenad Dragic

Dato : 10-06-03 21:32

Hejsa

Jeg har en ven der skal til Indien og vi har fundet ud af at de kører med
900Mhz net derover.

Er der nogen der ved om man bare kan gå ind i en butik og købe et taletids
kort og et nummer ligesom man kan i danmark? Det skal være noget hvor man
ikke behøver oprette noget som helt bare købe et kort.

Hvad koster sådan et kort?
Kan man sende beskeder til Danmark via sådan et kort?
Hvad koster en besked?
Hvordan er dækningen?
Hvad hedder deres bedste udbyder?

På forhånd tak
Nenad

Fra : Flemming

Dato : 10-06-03 21:56

Nenad Dragic <newsgroup@dragic.com> wrote in message
> Hejsa

Dav

> Jeg har en ven der skal til Indien og vi har fundet ud af at de kører
> med 900Mhz net derover.

Jeps

> [...]
> taletids kort og et nummer ligesom man kan i danmark? Det skal være
> noget hvor man ikke behøver oprette noget som helt bare købe et kort.

Ja, det kan man da, men det koster en formue ! Køb hellere et normalt
abonnement, hvis det er muligt.

> Kan man sende beskeder til Danmark via sådan et kort?
Ja

> Hvad koster en besked?

?, afhænger nok af udbyderen

> Hvordan er dækningen?

Der er kun dækning i de større byer (dvs. > 2mil.)
Har selv kun erfaring med Delhi og Mumbai(Tidligere Bombay)

> Hvad hedder deres bedste udbyder?

Man tager hvad der er og er glad for at (hvis) det virker

--
Mvh. Flemming
Check: www.benzinpriser.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-06-03 14:15

> Hvordan er dækningen?

Check http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_in.shtml

Flemming har vist svaret fyldesgørende på det meste andet...

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Britta

Dato : 13-06-03 17:01

> [...]

hvor man
> ikke behøver oprette noget som helt bare købe et kort.

Det kunne man indtil for ca. 1 år siden, men nu skal man af 'security
reasons' så vidt vides have bopæl, eller kende én der har det, for at
få lov til at købe et taletidskort.

> Hvad koster sådan et kort?

Jeg havde et 'magic card' hos firmaet Air Tel. Oprettelsen kostede
vist omkring Rs. 400,-, og så et kort oveni til alt mellem Rs.500,- og
Rs. 3000,- . Jeg kan ikke huske hvad minutprisen var til Danmark, men
det kunne svare sig i forhold til at medbringe sit eget SIM kort.

> Kan man sende beskeder til Danmark via sådan et kort?

Ja, det kan lade sig gøre med både 'Hutch' og 'Airtel', men en factor
der også spiller ind er hvilket dansk selskab modtageren benytter sig
af.

> Hvad koster en besked?

Meget billigere en en sms den modsatte vej efter prisstigningen i
Februar.

> Hvordan er dækningen?

Hvis din ven skal rejse rundt i Indien skal han/hun sørge for
'roaming', og så koster det mere.

> Hvad hedder deres bedste udbyder?

Air Tel har jeg personligt erfaring med. Ingen problemer. Hvis du
søger på 'magic card +airtel' på Google får du en masse links til Air
Tel's forskellige ordninger alt efter hvor man befinder sig i Indien.

Jeg er i øvrigt ikke enig med Flemming i at det er ustabilt.
Mobilnettet er meget veludbygget, og meget mere stabilt en fastnettet.
Alle bruger mobiltelefoner dernede.

Venligst,
Britta

Fra : Flemming

Dato : 13-06-03 21:40

Britta <briped@gmx.net> wrote in message

> Jeg er i øvrigt ikke enig med Flemming i at det er ustabilt.
> Mobilnettet er meget veludbygget, og meget mere stabilt en fastnettet.

Jeg siger skam ikke det er ustabilt, jeg er bare af den opfattelse af
dækningen er MEGET ringe. Du skal ikke bevæge dig meget rundt uden for eller
i periferien af de større byer før der ingen dækning er.

--
Mvh. Flemming
Check: www.benzinpriser.dk

Fra : Britta

Dato : 14-06-03 08:45

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote in message
> [...]
for eller
> i periferien af de større byer før der ingen dækning er.

Ok, så misforstod jeg dig. Det må du undskylde. Det viser sig så at
alle større selskaber for ca. en måned siden åbnede for roaming. Min
meget lokale inder (han sidder i stuen) bruger magic card fra Air Tel,
og det virker såmænd på Islands Brygge Man skal dog få en indisk
statsborger til at købe sine taletidskort.

Jeg vil råde Nenad til at bruge 'Hutch', som også har taletidskort. I
hvert tilfælde hvis der skal sendes mange smser fra Danmark til
Indien. Hos Hutch kan man (stadig) sende gratis smser via
http://www.hutch.co.in/delhihome/productsandservices/cellmail.asp .
Linket hedder noget andet hvis det ikke er Delhi man sender til.

Venligst,
Britta