Hund kaster op og virker langsom.
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-03-01 16:53

Vores hun har for omtrent en uge tid siden virket syg. Den har kastet op og
gør alle bevægelser langsomt.

I weekenden og nogle dage efter var den helt normal.

I går og i dag er problemet igen. Den har kastet op to gange (plejer ellers
aldrig at kaste op) og virker langsom.

Jeg har kigget lidt på Nettet for at finde nogle beskrivelser af
situationen, og kommet frem til, at det måske kan være mange ting, måske
forstoppelse.

Er der nogle ting vi kan prøve at gøre inden vi tager hunden til en dyrlæge?

--

Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-03-01 16:54

Lige en ting til - næsten hele familien har været/er syge. Kan hunden være
smittet med influenza?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-03-01 17:36

Hej Lars

Der findes en influenzatype der smitter mellem mennesker/hund/kat, men
symptomerne på hund/kat er hoste og efter nogle dage rindende øjne, så jeg
tror ikke det er det.

Hvis jeg var dig ville jeg tage den til dyrlæge.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-03-01 21:27

Tak for jeres kommentarer. Vi har ringet til dyrlægen, som udfra vores
beskrivelse mener, at det kan være en mave-tarminfektion. Hun mente, at et
besøg kunne vente til i morgen, så der har vi aftalt tid.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 31-03-01 12:49

Det ser ud til at være ret kedeligt. De har beholdt hunden derinde, og den
er der stadig. De har lidt svært ved at finde ud af, hvad den fejler, men de
mener, at den har en for stor lever. Desuden mener de, at der er noget galt
med galden )-:

Den får medicin i øjeblikket. Hvad kan sådan en for stor lever og "defekt"
galde skyldes?

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-04-01 16:25

Tja, det var en kedelig omgang...

Ingen bedring for hunden. Blev derfor aflivet i dag.

Hunden var sansynligvis ramt af cancer. Den ville ikke holde noget i sig og
her til sidst fik den også gulsot. Hunden blev knapt syv år.

Utroligt, hvor meget man kan tude over sådan en hændelse. Det var trods alt
"kun en hund".

Tak for jeres kommentarer.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-04-01 17:46

Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9aa5l6$q82$1@news.net.uni-c.dk...

> Utroligt, hvor meget man kan tude over sådan en hændelse. Det var trods
alt
> "kun en hund".

Gør mig ondt at høre at du I dag har måttet sige farvel til hund ... ord er
slet ikke nok i en sådan forbindelse men det varmer at vide at der er nogen
der forstår en følelser og tænker på en i en sådan situation .... tænker på
dig ... og vend så tankerne hen mod det faktum at vovse i al fald har fred
nu og ikke lider ....

MVH
Ami

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-04-01 20:07

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]

> dig ... og vend så tankerne hen mod det faktum at vovse i al fald har fred

Ja. Takker for tankerne...

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-04-01 17:59

Hej Lars,
"kun en hund" siger nogen.
Det er hårdt at tage afsked med en "ven".
Det med at tude er skam en helt naturlig ting.
En ringe trøst, det ved jeg godt, men nu har din hund fået fred og lider
ikke mere.
Da jeg mistede min forrige hund Dinah, gik jeg den tur vi plejede at gå,
ikke særligt spændende, men jeg kom til at tænke på de gode og sjove
oplevelser "vi" havde haft.

Hvem ved, måske hører vi fra dig igen?
Mvh
Martin

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-04-01 20:20

"Kosmonauten" <martino@post6.tele.dk> wrote in message
> Hej Lars,
> "kun en hund" siger nogen.
> Det er hårdt at tage afsked med en "ven".
> Det med at tude er skam en helt naturlig ting.

Ja, det ved jeg. Vi havde alle gået og smågrædt lidt i weekenden. Da vi så
kom på hospitalet i dag for at tage afsked, blev vores hund glad for at se
os på trods af, at den var dopet med metadon og andet. Da den så gik hen og
trykkede sig ind imod mig, kunne jeg ikke lade være... Derefter fulgte min
kone og datter. Min 5 årige søn sagde bare: "men så kan vi jo få en kat!"

> [...]
> Da jeg mistede min forrige hund Dinah, gik jeg den tur vi plejede at gå,
> ikke særligt spændende, men jeg kom til at tænke på de gode og sjove

Det tænkte jeg også på, at jeg godt kunne have tænkt mig. Set i bakspejlet
kunne jeg godt have undværet alle de prøver, der blev taget på hunden. Bare
have fået den hjem, gået en tur med den, og så have fået besøg af dyrlægen
til en aflivning dagen efter. Men jeg er naturligvis glad for, at hospitalet
prøvede at finde ud af, om der var nogle udveje.

> Hvem ved, måske hører vi fra dig igen?

Det plejer ikke at være en nyhedsgruppe, jeg følger med i. Men om du mener,
hvorvidt jeg skal have en anden hund? Jeg ville være parat til at gå ud og
finde en hund magen til lige nu, men praktiske forhold taler til, at vi
venter til familien har mere tid til at tage sig af den nye, så den kan
vænne sig til familien stille og roligt.

Fra : John

Dato : 02-04-01 22:44

Hej Lars.

Trist .

Godt 7 år var ikke meget, men forhåbentlig kan
du og din familie se tilbage på 7 gode hundeår der
bar præg af en dejlig hund.

Uden tvivl vil jeg også fælde tåre den dag min
"makker" er på vej til til at blive himmelhunden, så
det med følelse er vel noget der ligger i os alle når
sådanne ting sker.

Forsat god dag og håber du / i snart bliver hundejer
igen . Et indlæg herom i NG´en er velkommen når det
sker.

Webhilsen
John.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-03-01 18:10

Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99vlop$1r74$1@news.net.uni-c.dk...

> Er der nogle ting vi kan prøve at gøre inden vi tager hunden til en
dyrlæge?

<> nej egentlig ikke .... udover at kontakte dyrlægen hvis der er
tidsbestilling og så ellers komme til dyrlæge hurtigst muligt .... mvh Ami