Benzin-hvor ?
Fra : kr

Dato : 04-06-03 12:42

Hej med jer, jeg har en lille ( 15 fod ) kabinebåd liggende i en af
sydhavnene, nu vil jeg vide hvor - på hver side af Sluseholmen kan man tanke
fra "søsiden" ? Jeg har nemlig ikke bil eller lign. transport, så det kan
være ret besværligt til tider at fylde 40 liter på + reserve på 5. Jeg ved
at i Hvidovre skulle det være muligt, selv om jeg ikke kender
betalingsmåde-kontant eller et kort af en eller anden art, men er der
muligheder i Svanemøllen, Lynetten eller den vej op, altså op gennem
Københavns Havn ? Hvordan foregår det der ? Kontant, sedler eller kort ?
Findes der en fortegnelse eller lign. ?

venlig hilsen
kat2@mail.tele.dk

Fra : Henning

Dato : 04-06-03 15:27

On Wed, 4 Jun 2003 13:42:24 +0200, "kr" <kat2@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>muligheder i Svanemøllen, Lynetten eller den vej op, altså op gennem
>Københavns Havn ? Hvordan foregår det der ? Kontant, sedler eller kort ?

Svanemøllen, ja - men de er hammerdyre 1,50 kr over listeprisen
svjh. og der er _aldrig_ priskrig! Du kan betale med Dankort.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : fen

Dato : 04-06-03 20:18

Vedrørende brændstofpriser

Hej Hans.

Tusinde tak for dit konstruktive forslag.
En af vores fremtidsvisioner med sitet er, at give brugerne mulighed
for, at
anmelde danske havne med ris og ros. Herunder kunne vi medtage punktet
om
priser på brændsof. Jeg lægger din mail sammen med dette projekt,
således at
dit forslag indgår i planlægningen, som en mulighed.

Mange hilsner
DUELIGHEDSKLUBBEN
Benjamin.

Fra : Jens Juul

Dato : 04-06-03 18:58

>Lynetten eller den vej op, altså op gennem
>Københavns Havn ? Hvordan foregår det der ? Kontant, sedler eller kort ?

Lynetten sælger diesel og benzin via en automat til dankort.
Anlægget ligger på ydersiden af øst-molen (dvs i mellembassinet)

Jeg har hørt at der også kan købes i den nye Kastrup lystbådehavn ved en
seddel-automat.

Mvh Jens

Fra : N/A

Dato : 05-06-03 10:22

Fra : Leonard

Dato : 05-06-03 10:22

"fen" <dsl74386@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg skal snart have ca. 300l. diesel ombord, til sommerture.
>I Rungsted havn er prisen kr. 8,11/ l.

Har du overvejet at låne en "fyringsolie"-trailer hos OK?
- den har en elektrisk pumpe, jeg ved ikke lige hvor mange liter den
kan tage, men du skal højst køre 2 gange for at nå de 300 liter.
Og den anden dag var diesel nede i 4,67 pr. liter hos OK i Kerteminde,
og listeprisen er vel på ca. 6 kr.
At der har været "fyringsolie" i traileren skal du sikkert ikke
bekymre dig om, den fyringsolie de har på tankstationerne bliver
oftest leveret af den samme tankbil der fylder diesel op, og ofte er
det den samme tank.
Om din samvittighed så er til at tanke det med mindst afgift på ...

--
Leonard
http://www.speedbaadsskolen.dk - Speedbådskørekort, nemt og billigt.

Fra : "Troels Hansen

Dato : 05-06-03 11:00

Den store fyringsolie trailer tager ca. 420liter, Den lille tager vist
ca. 250liter.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-03 12:58

"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at låne en "fyringsolie"-trailer hos OK?

Hmm, endnu et eksempel på, at det er en god ide at læse hele tråden, inden man
svarer
Og det gør jeg så en anden gang

> Om din samvittighed så er til at tanke det med mindst afgift på ...

Er du sikker på, at der i loven specifikt står motorbrændstof til biler? Det
er jo ikke sikkert, at det er ulovligt at komme på båden... men der er det jo
nok...

Hvad nu hvis der er et oliefyr på den samme tank i båden?

Claus

Fra : "Troels Hansen

Dato : 05-06-03 13:20

Claus Tersgov wrote:

> Er du sikker på, at der i loven specifikt står motorbrændstof til biler? Det
> er jo ikke sikkert, at det er ulovligt at komme på båden... men der er det jo
> nok...

Jeg tror nok at det hedder "er kun lovligt til opvarmnings formål..."

> Hvad nu hvis der er et oliefyr på den samme tank i båden?

Og den sætter jo så det ovenstående delvist ud af kraft....

Anyway, så er det vist ikke godt at bruge fyringsolie til mortotr, hvis
det er en ny moror, da dieselmotorer nu om dage er justeret 120% præcis
til hvornår dieslen eksploderer. Fyringsolie overholder ikke helt samme
specifikationer, men ellers er det rigtigt at det næsten er det samme.
På en del tankstationer har de dog kun en tank til både fyringsolie og
diesel, og her er det altid diesel du tanker. Prøv at kugge på de
påfyldnings studse, hvor tankstationen får fyldt på. Hvis der er en til
diesel, og en til fyringsolie her de to tanke.

Bortset fra det er de nok pisse lige glade om du låner taaileren til at
køre fyringsolie i, eller til at køre diesel i.....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-03 20:33

"Troels Hansen <4895>" <idle@idle-ifuckinghatespam.dk> skrev i en meddelelse

> Bortset fra det er de nok pisse lige glade om du låner taaileren til at
> køre fyringsolie i, eller til at køre diesel i.....

Ja, især når man tager i betragtning, at det er *Benzin* manden skulle bruge
!

Claus

Fra : Henning

Dato : 06-06-03 07:28

On Thu, 5 Jun 2003 21:33:06 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wrote:

>"Troels Hansen <4895>" <idle@idle-ifuckinghatespam.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, især når man tager i betragtning, at det er *Benzin* manden skulle bruge

Klippen fra "fens" indlæg:

Fra : fen

Dato : 05-06-03 21:10

Tak for fantasifulde forslag, som jeg dog næppe kan bruge til noget,
umiddelbart. (ponton/flydebro)

Undskyld til "kr" hvis spørgsmål jeg vist fik blandet mig i.

Generelt vil jeg jo gerne støtte en lokal brændstof handler i min havn, men
der er grænser og jeg tror at nogle havne kunne finde på presse citronen,
hvis ikke man/vi holder lidt øje med priserne.

Derfor undre det lidt at der ikke i en ellers vågen sejler nyhedsgruppe, er
nogen der har sat system i sådanne oplysninger.
Eller har jeg ikke søgt godt nok ?

Har forsøgt at skrive om forslaget til Dansk Sejlunion, der vist ikke er
særlig interesseret.

Tænker man i bil området sørger den naturlige konkurrence og de mange
tanksteder for at priserne er nogenlunde (rimelige) ens, derfor er der ingen
grund til f.eks FDM laver prisoversigter. Fuldstændig modsat forholder det
sig når vi taler båd brændstof, og derfor burde sejlernes
brugerorganisationer, måske gøre noget.

Heldigvis er Internet sitet " Duelighed.dk" positive for en havneliste m.
bla. a. brændstofpriser.
" Duelighed" får endda ikke del i kontingentet fra sejlere. !!!!!!!!!!!!!!
Måske kunne " Havne lodsen " starte en hjemmeside om priser ( og holde den
opdateret, hvad i altfald jeg, ikke formår. )

MVH og (generel) god samvittighed.

fen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-03 21:24

"fen" <dsl74386@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Generelt vil jeg jo gerne støtte en lokal brændstof handler i min havn, men
> der er grænser og jeg tror at nogle havne kunne finde på presse citronen,
> hvis ikke man/vi holder lidt øje med priserne.

1. Avancer på brændstof er meget små, fordi priserne er reguleret efter indkøbs
kvantum. Jo mindre du køber, jo dyrere er det.

2. Udgifter til drift af anlæg er meget store. Navnlig *seddel* automater
koster en *million* milliard* at få serviceret og det er samtidigt ømfindigt
mekanik. Så er der udgifter til tankrensning og måler eftersyn.

Summasumarum, tankindehaveren tjener næppe meget, hvis noget overhovedet, på
handlen med brændstof, og langt de fleste steder har de det kun som en service
for os utaknemmelige sejlere...

Claus

Fra : fen

Dato : 06-06-03 09:25

Ja, Det forstod jeg allerede (udgift til drift af anlæg).
Selvfølgelig afspejler en varepris, driftudgifter + avance (måske)
Jeg plæderer blot for større åbenhed ved at kunne sammenligne priser
forskellige steder.

Hvorvidt sejlere er utaknemmelige gennerelt ved jeg ikke, men der vel ingen
grund til at være uoplyste (brændstof-pris) også.

Summasumarum lad den der har evnen (del i sejlernes kontingent), lave en
prisliste.

Først da kan vi se om prisen er en sand afspejling af reelle merudgifter ved
havne tanke-, ELLER det her, er en storm i et glas vand, hvor det viser sig
at konkurrence holder grådighed stangen.

Så hvis vi kan focusere på ideèn ,
Lalleglad for at købe 600 l. diesel til over 8kr.pr. l. , bliver jeg næppe.

MVH

Fra : Henning

Dato : 05-06-03 11:33

On Thu, 5 Jun 2003 09:18:01 +0200, "fen" <dsl74386@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg skal snart have ca. 300l. diesel ombord, til sommerture.
>I Rungsted havn er prisen kr. 8,11/ l.
>Har " googled" på -brændstof priser i havne- , men ikke fundet noget info.
>Er der nogen der kan priser der er lavere.? (i en havn)

Tæt på - Jet på Vermlandsgade har pt. diesel til 4.44!!! pr. liter, så
der er mange penge at leje trailer for

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-03 13:02

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Tæt på - Jet på Vermlandsgade har pt. diesel til 4.44!!! pr. liter, så
> der er mange penge at leje trailer for

Så køb det mindst mulige kvantum hos dk inkl. trailer og kørt over til Jet
bagefter...

Tal med andre på havnen, som også mangler diesel. Man kan vel være *lidt*
opfindsom....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-03 12:52

"fen" <dsl74386@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:bbmqr9

> Jeg skal snart have ca. 300l. diesel ombord, til sommerture.
> I Rungsted havn er prisen kr. 8,11/ l.

Find en ven med hængertræk og kør ind på nærmeste dk-tank. Der kan du købe
fyrringsolie til ca. en femmer!

Du kan gratis låne en lille tanktrailer med pumpe og det hele. Alternativt må
du da kunne lave en aftale med andre i havnen om fællesindkøb??

Nogen må da ha' en bil med hængertræk i whiskeybæltet
(hvordan skulle de ellers kører alle deres mange penge ned i banken?

Claus