Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En lille tankevækkende historie om priser ~
Fra : Mogens Olsen

Dato : 10-06-03 18:51

Hej.
Jeg syntes lige i også skulle høre denne her lille historie.
Jeg har i mange år haft Spejlrefleks kamera så nu er tiden inde til at
fotografere digitalt, valget er så faldet på Olympus c-5050.
Jeg læste at i Norge fulgte der et 256mb xd kort med c 5050,
så var det lige jeg skrev til Olympus om man skulle flytte til Norge
for at få del i de goder de havde deroppe.
Svaret var "Nej du skal endelig blive i Danmark, fordi der følger
2 kort med 1x32mb xD kort og 1x 256mb xD kort til samme pris.
Mvh Betina Nielsen.
Jeg kikkede EDB PRISER igennem og kikkede på de forskellige
sider med de billigste tilbud ca. mellem 5.500-5.800 og så at intet
var nævnt med det der 256 mb xD kort, men kun at der fulgte
et kort med på 32 mb xD.Så jeg fattede skrivetasterne og skrev til
en af dem, om der ikke var indsneget sig en fejl på deres hjemmeside,
da Olympus levere et axtra kort på 256 mb xD med til samme pris,
men nej var svaret .
"Nej, du skal vende den om.
Jeg tager kortet ud af kassen, og sælger kamera kr. 1000,- billigere.
Min pris på kr. 6555,- for kamera incl. 256mb kort er så vidt vides den
laveste, der findes."
Hans pris var 5.495 med 32 mb xD og 6.555 med 256 mb xD kort
Jeg syntes det er tankevækkende at tænke på at man skal betale
1000 kr. for det kort på 256 mb som Olympus skriver til mig at de
lægger i kassen til samme pris som kameraet hele tiden har kostet,
for 3 uger siden fandtes det tilbud ikke med det extra kort ,
men ikke desto mindre solgte de varen næsten til samme pris som idag.
Nu er det jo ligefør man skal gå til den lokale fotoforhandler og
købe sit kamera der. Sødt ikke.
Håber ik det er OT.
Mvh. Mogens Olsen

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 14-06-03 22:21

"Mogens Olsen" <m2olsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
Snip

> Nu er det jo ligefør man skal gå til den lokale fotoforhandler og
> købe sit kamera der. Sødt ikke.
> Håber ik det er OT.
> Mvh. Mogens Olsen

Så må vi jo bare håbe at den lokale fotohandler ikke gør som alle de
andre....
Altså tager 256 Mb kortet ud inden de sælger kameraet.
Det lyder skummelt, men er vist meget "normalt"

Mvh Lars

Fra : Mogens Olsen

Dato : 15-06-03 22:03

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre....
> Altså tager 256 Mb kortet ud inden de sælger kameraet.
> Det lyder skummelt, men er vist meget "normalt"

Ja det er åbenbart normalt for at være billig, jeg syntes dog man bør tænke
sig
om før man køber på nettet, det der undre mig er at Olympus skriver til mig
at det følger med inden for samme pris, jeg kan da godt se at lægger vi 1000
kr.
til så tjener man jo ca. 500 kr i forhold til butikkerne som er oppe på ca.
7000 kr
der er måske nogen der er billigere end det?? smart ide de der har fået.

Mvh. Mogens Olsen

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 16-06-03 22:37

> [...]
ca.
> 7000 kr
> der er måske nogen der er billigere end det?? smart ide de der har fået.

Jeg købte mit 5050 for godt 4 måneder siden i en tysk Web butik, og der
fulgte kun det der 32 mb Xd kort med.
Men det er jo nok lidt sent at ærgre sig over nu.
Købte også selv fluks et 256 CF kort da det er svært at klare sig med mindre

mvh Lars