Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp Rotere/Drejebillede ??
Fra : Doktoren

Dato : 10-06-03 18:10

Hej.
Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et Canon v3, og er super
tilfreds. En funktion er at man kan tage billeder og så kæde dem
sammen til et "laaaangt" billede. Man kan tage billeder af hele sin
stue (til alle sider) og få det cameraet til at sætte det sammen til
et billede.
Det jeg kunne tænke mig er et program der kan gøre det samme som man
ser på diverse ejendomsmægler sites på nettet, hvor man ser et helt
rum (f.eks. stuen) hvor det ligner at man filmer "rundt" i stuen
(horisontalt)...

Jeg håber I ved hvad jeg mener, og ved hvilket program der evt. kan
gøre dette (evt. ved at lave det til en film ....

På forhånd tak for hjælpen...
Lars Koch Hansen
Odense

----------------------------------
Dr. Koch
----------------------------------
www.letsbeat.tk

Fra : Bobbleboy Hansen

Dato : 10-06-03 18:25

Bruger selv The Panorama Factory

Du kan finde det på http://www.panoramafactory.com/

Har prøvet en masse, og det er det der virker bedst

Andre Hansen

Fra : Doktoren

Dato : 10-06-03 18:42

Tusind tusind tak. Det var sgu hurtigt .. Det var lige præcist det
jeg manglede.
Det var sgu hurtigt

Mvh.
Lars Koch Hansen

Fra : Michael

Dato : 10-06-03 18:55

"Bobbleboy Hansen" <rotte@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Bruger selv The Panorama Factory
>
> Du kan finde det på http://www.panoramafactory.com/
>
> Har prøvet en masse, og det er det der virker bedst
>
> Andre Hansen

Ellers kan Canon's medfoelgende software (photostitch) ogsaa anbefales ....

Fra : Doktoren

Dato : 10-06-03 19:46

umiddelbart kunne det kun lave et selve panorama billedet... der er
ikke den effekt (hvor man kan dreje billedet efter behag (jeg har
i hvert fald ikke lige kunnet finde den...)

Mvh
L.K.H.

Fra : Michael

Dato : 10-06-03 21:16

> [...]
> ikke den effekt (hvor man kan dreje billedet efter behag (jeg har
> i hvert fald ikke lige kunnet finde den...)

.... jo jo - men det kraever selvfoelgelig quicktime. Oensker du ikke dette,
kan du bruge panoguide (java-plugin) http://www.panoguide.com/

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-06-03 02:54

"Michael" <ambelgien@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse news:3ee63c97$0$10843$ba620e4c@reader1.news.skynet.be...

> ... jo jo - men det kraever selvfoelgelig quicktime.

Hvordan kædes det sammen panoramaet - som er .pan, men det kan ikke bruges
til noget - så derfor laver man det om til .jpg - hvilket også giver et laaangt fint
billede i wide-screen, når man printer det ud. Men hvordan med Quicktime i
den forbindelse ?

Oensker du ikke dette,
> kan du bruge panoguide (java-plugin) http://www.panoguide.com/

Giver en Java-plugin ikke en dårligere billedkvalitet end Quicktime ?

Kim