Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USB 1,0 eller 2,0 på Canon A70
Fra : Mikael

Dato : 10-06-03 17:21

Jeg har købt en Canon PowerShot A70 og overfører billederne
til min computer via det medfølgende usb-kabel.

Mit bundkort kører usb 1,0, men jeg har lidt opgraderingstanker
i gang og ville derfor gerne vide om kameraet også kan køre
usb 2,0 - og på det medfølgende kabel.

Det nye bundkortet er et ASRock K7S8X Socket A

Mikael

Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-06-03 18:40

Mikael wrote:
> [...]
> i gang og ville derfor gerne vide om kameraet også kan køre
> usb 2,0 - og på det medfølgende kabel.
>
> Det nye bundkortet er et ASRock K7S8X Socket A

Hvad står der i din manuel da?

Mvh Jesper

Fra : Mikael

Dato : 10-06-03 19:01

"Jesper Hansen" <axlon@removelite.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad står der i din manuel da?
>
> Mvh Jesper

En pokkers masse på Tysk!! selv om kameraet er købt i Danmark.
Såvidt jeg har kunnet læse mig frem, står der kun usb. Ikke noget
med 1,0 eller 2,0.

Mikael

Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-06-03 21:00

Mikael wrote:
> [...]
>
> En pokkers masse på Tysk!! selv om kameraet er købt i Danmark.
> Såvidt jeg har kunnet læse mig frem, står der kun usb. Ikke noget

Det kan så nok kun kører USB1.
USB2 kan dog også kører USB1, så du kan selvfølgelig stadig bruge kameraret.

Mvh Jesper

Fra : Vega

Dato : 10-06-03 18:57

"Mikael" <mj@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i gang og ville derfor gerne vide om kameraet også kan køre
> usb 2,0 - og på det medfølgende kabel.
>
> Det nye bundkortet er et ASRock K7S8X Socket A

Hej Mikael.

Jeg har et Canon Powershot A70, og jeg har ingen problemer med mit Soltek
SL-75FRV bundkort som kører med USB 2.0.
Canon skriver i deres manual at de ikke garantere at det vil virke
ordentligt med USB 2.0, men som sagt virker fint hos mig.

Mvh. Lars.

Fra : LH Søfren

Dato : 10-06-03 20:20

Mange USB2.0 kort er 1.0 kompatible - dvs. at man kan tilslutte udstyr, der
kun er lavet til USB1.0. Undersøg om det bundkort du påtænker at købe har
denne kompatibilitet. Alternativt kan du supplere med et ekstra USB2.0
I/O-kort, der har denne egenskab.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-06-03 08:35

Mikael wrote:

> Jeg har købt en Canon PowerShot A70 og overfører billederne
> til min computer via det medfølgende usb-kabel.

Når der er USB 1 i dit Canon så ville jeg afgjort købe en
USB2-kortlæser. Hastighedsforskellen er så markant så de 2-300 kr er
virkeligt godt givet ud. Derudover er det enklere at arbejde med
kortlæser end med kamera-til-computer forbindelse efter min mening.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jes Conradsen

Dato : 11-06-03 11:33

Ang USB 2 og USB 1.

USB Standarden er beglænskombatibel. Dvs at ALT USB 1 udstyr kan læses i USB
2 porte.

Cool Regards

Jes Conradsen

Fra : Sp@cey

Dato : 14-06-03 08:16

"Jes Conradsen" <conradsan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ang USB 2 og USB 1.
>

> USB Standarden er beglænskombatibel. Dvs at ALT USB 1 udstyr kan læses i
USB
> 2 porte.

Nemlig!!

Go' Weekend!
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."