Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Århus Breda Citymirror - en ny fotoside
Fra : Ingrid

Dato : 10-06-03 13:49

Jeg har fulgt lidt med på http://www.nycasd.com/ en side hvor 2 personer
(hollændere hvis jeg husker det rigtigt), en i New York og en i Amsterdam
har samlet billeder fra hver deres by. De er i mellem tiden holdt op med at
opdatere sitet.

Nu er Århus måske ikke lige så spænende som New York, og Breda (en by i
Holland) er heller ikke til at sammenligne med Amsterdam, men vi (2
hollandske webloggere - hvoraf den ene bor i Århus) synes alligevel at vores
byer er spænende nok til at starte med :

http://www.iblog.dk/abc - Århus Breda Citymirror

Konceptet er enkelt, vi vælger et tema, og tager et billede i hver vores
byer. Efterfølgende bliver billederne placeret på sitet.

Vi er lige startet, men de første 10 billeder er lagt ud. Kommentar, forslag
til forbedringer eller nye temaer, og alt muligt andet "brok" er meget
velkommen !

Hilsen
Ingrid
http://www.iblog.dk/abc - Århus Breda Citymirror

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-03 13:56

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote in message
> [...]
forslag
> til forbedringer eller nye temaer, og alt muligt andet "brok" er meget

Et fint initiativ, som jeg vil besøge jævnligt (som Århusianer).

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 10-06-03 13:57

> [...]
> til forbedringer eller nye temaer, og alt muligt andet "brok" er meget

Flot! Rigtigt flot! Billederne virker nu meget ens, men måske Århus og
Breda bare er ret ens ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : max

Dato : 10-06-03 13:58

> [...]
> til forbedringer eller nye temaer, og alt muligt andet "brok" er meget

Sjov ide, dejlig enkel side, 9 med pil op.
-max-

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 10-06-03 14:34

Hej Ingrid

Glimrende ide! Og veludført i stilrent design, uden for meget lir.

Sune

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 10-06-03 14:56

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> skrev i dk.fritid.foto:

>Konceptet er enkelt, vi vælger et tema, og tager et billede i hver vores
>byer. Efterfølgende bliver billederne placeret på sitet.

En sjov idé. Men billederne bærer præg af, at du er hollænder, og
derfor ser den hollanske indflydelse i den århusianske dagligdag.
Modstykket til Heineken skulle måske snarere have være Ceres eller
Carlsberg.

Det bliver nok også lidt kedeligt i længden at nøjes med 'døde' ting
som postkasser og rytterstatuer. Hvad med nogle mennesker: Cafeliv,
strøget, butikker, gadehandel, legepladser, strandliv.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Ingrid

Dato : 10-06-03 15:42

> [...]
> derfor ser den hollanske indflydelse i den århusianske dagligdag.
> Modstykket til Heineken skulle måske snarere have være Ceres eller

Synes du det ? Man kan jo finde et modstykke på mange måder, og Ceres skal
nok være modstykke til den lokale hollandske øl fra Breda

> Det bliver nok også lidt kedeligt i længden at nøjes med 'døde' ting
> som postkasser og rytterstatuer. Hvad med nogle mennesker: Cafeliv,
> strøget, butikker, gadehandel, legepladser, strandliv.

Som sagt vi jo lige startet, og selvfølgelig kommer der billeder med
mennesker på, og der kommer også billeder som ikke har noget med hollandsk
inflydelse at gøre. Vi skulle jo vælge et eller andet at starte med.

Men tak for din kommentar !

/Ingrid

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 10-06-03 16:00

>Synes du det ? Man kan jo finde et modstykke på mange måder, og Ceres skal
>nok være modstykke til den lokale hollandske øl fra Breda

Ja, selvfølgelig. Jeg brugte også mest Heineken som et eksempel på, at
du som hollænder søger efter tegn på hollandsk indflydelse i det
århusianske gadebillede. Det er der for så vidt heller ikke noget
forkert i, men så er det jo et andet projekt.

>(...) selvfølgelig kommer der billeder med
>mennesker på, og der kommer også billeder som ikke har noget med hollandsk
>inflydelse at gøre. Vi skulle jo vælge et eller andet at starte med.

Selvfølgelig. God fornøjelse...

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Axel Søgaard

Dato : 10-06-03 15:02

Helt fin side-skarpe billeder osv,men lever der ikke mennesker disse to
steder?
mvh
Axel Søgaard

Fra : Ingrid

Dato : 10-06-03 15:43

> Helt fin side-skarpe billeder osv,men lever der ikke mennesker disse to
> steder?
> mvh
> Axel Søgaard

Jo mange faktisk Der kommer billeder med mennesker på, det lover jeg, vi
er jo lige begyndt !

/Ingrid

Fra : Lars [8210]

Dato : 10-06-03 15:19

Ingrid wrote:
> [...]
Kommentar,
> forslag til forbedringer eller nye temaer, og alt muligt

Hej

Ide'en med at lave et "citymirror" er fantastisk god. Og
sjov at se. Glædeligt ini'tiv!

Fortsæt det gode arbejde.

Jeg opretter et nyt emne - "CityMirrors" på undersiden
"fotos" på www.fotolinks.dk / www.photolinks.dk

--
Med venlig hilsen

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : I2

Dato : 10-06-03 22:24

Mange tak for alle gode kommentarer !
Der er nu også tilføjet en kommentar funktion, hvis nogen skulle ha' lyst
til at kommentere de enkelte billeder.

Hilsen
Ingrid

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-06-03 10:51

Hej Ingrid

Tak for kig af ABC
Flot og enkel.

> [...]
>til forbedringer eller nye temaer, og alt muligt andet "brok" er meget

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)